De cirkel is rond, deel 2

12 september 2012 - Covas, Portugal

Het is al weer drie weken geleden dat ik aankwam in Santiago. Ik moet zeggen dat het best wel even wennen was om niet elke dag vroeg op te staan en meerdere uren te lopen. Je bent dat op een bepaald moment zo gewend, dat het echt vreemd is dat je als je de stad inga , dat zonder rugzak kan doen. Vond het echter niet echt erg, vier maanden was best  lang. Had ook niet dat ik erg onrustig werd als ik niet ging wandelen, dat had ik namelijk wel verwacht. Heb echter nog wel steeds 's nachts last van gloevoeten. Heb al vaak een teiltje met water klaar staan. Zaterdag rjden we weer naar Porto. Maria heeft die dag een vlucht naar Nederland. Ik vlieg maandag  weer naar huis. Heb er best zin in. Mijn dochters weer zien, de hond, vrienden en famile, allemaal leuk. Heb zin om thuis weer te rommelen etc. Wil nog eenmaal iedereen bedanken voor alle support. Ik kon zien dat er erg veel mensen mijn reis volgden. Ook kreeg ik veel reacties op mijn verhalen en foto's. Ik was altijd weer benieuwd naar deze reacties. Ik heb het met veel plezier gedaan en ga straks er een mooi herinneringsboek van maken. Moet nog best veel aan mijn reis denken, was toch wel iets heel bijzonders. Veel van jullie ga ik weer zien. Voor de andere volgers, bedankt en ik hoop dat het jullie allemaal goed mag blijven gaan. En ik, ik heb een rotperiode af gesloten en ga met veel vertrouwen en energie, samen met Maria  een nieuwe en hopelijk betere tijd tegemoet. Hartelijke groet van Pup. Website vakantiehuis Portugal: quintadoretiro.com !!!!

1. Leonie van Betten:
    12 september 2012
    Dank voor je vele berichten, Peter of Pup. dit laatste bericht doet mij wel even slikken. Ik zal je schrijfsels missen, maar het doet me goed dat jullie weer fijn herenigd zijn. Hopelijk tot ziens!
    Leonie
  2. Ina van Drielen:
    12 september 2012
    hoi peter en maria geniet en tot ziens
  3. Paul en Marja:
    12 september 2012
    Dank je wel Peet voor alle verhalen, dat je ons "mee hebt genomen" in je wandelingen met alle belevenissen.
    We komen elkaar wel weer tegen in ons dorp! Geniet nog van de laatste dagen in Portugal.
    Groetjes van ons ook voor Maria.
  4. Afra Schouten:
    12 september 2012
    ik vind het fijn dat je nu weer met maria bent en straks naar huis gaat, maar ik zal het wel missen hoor;het iedere dag gauw even kijken wat je geschreven hebt.maar ook erg bedankt voor je kaart, ellen was er jaloers op en zei;"wij hebben niets gekregen"!!Maar die ziet je straks wel weer eens thuis. Nu ik kom je misschien ook wel weer eens tegen.tot ziens dan maar, groetjes ook voor maria.
    afra schouten.
  5. Rob Kamer:
    Hey Peet,

Leuk om weer van je te lezen...!
    Super dat je kan zeggen dat deze Monster-onderneming gebracht heeft wat je ervan verwachtte...!

Mooi zo'n Happy End...!
    Ik denk dat dit zo'n ervaring is daar kan je de rest van je leven nog op teren en wie weet wat er nog in het verschiet ligt...!

Het ga je goed en hopelijk tot snel op een dinsdagavond in Rotjeknor!!

Gr. Rob
  6. Tjakko:
    12 september 2012
    Het was fijn om je te volgen, maar om straks gewoon weer lekker een whiskey te drinken en de avonturen nog een voorbij te laten komen, lijkt me ook erg leuk.tot gauw, Tjakko
  7. Jan de Vries:
    hallo Peter,
    Bedankt voor al je mooie verhalen. Ik wens je ook een goede, maar vooral gezondere toekomst toe. Samen met jouw Maria.
    Met jouw doorzettingsvermogen moet je dat lukken. Bewondering en verwondering voor de prestatie. SUPER !!!!
    Ouwe rechercheur, het gaat je goed.
    Groet uit Snits. Hoi.
  8. Luc De Brandt:
    14 september 2012
    Hallo Peter, ik zal jouw verslagen missen....I wish you all the best ! Je kan mij blijven volgen op mijn blog om te genieten van de fotoalbums van mijn wandelingen in Wallonië (link = http://blog.seniorennet.be/ardennenwandelaar). Ik hoog van jou nog af en toe iets te horen via de reacties. Morgen vertrek ik als reisbegeleider voor 15 dagen naar Centraal- en Zuid-Turkije. Nog even wat cultuur opsnuiven. Dit was dan ook mijn laatste reactie. Wandelgroeten van de Vlaamse Ardennenwandelaar