De cirkel is rond.

12 september 2012 - Covas, Portugal

Woensdag 12 september 2012. Eindelijk dan mijn laatste bericht op mijn reislog. Ben inmiddels al weer anderhalve week samen met Maria op valantie in Portugal. Ons weerzien was heel bijzonder. Het is erg fijn en ook leuk om elkaar na vier maanden weer te zien. Ook best een beetje spannend. We warén allebei erg blij dat wel elkaar weer zagen, we herkenden elkaar weer direct. We logeerden 200 meter van het vliegveld, in een hotel. De volgende dag met de metro naar Porto gegaan, waar we enkele uren in de mooie oude binnenstad hebben rondgelopen. Daarna vlak bij het vliegveld onze huurauto opgehaald. Halverwege  de rit zagen we ineens allemaal wolken, raar was een stralende dag. Het waren geen gewone wolken, maar van meerdere erg grote bosbranden. Enkele passeerden  we en zagen zelfs de vlammen omhoog schieten. Dit was best even slikken. We hebben hier een heel leuk en mooi huisje. Ook een heerlijk zwembad, dat egologisch schoon wordt gehouden, door waterplanten naast het zwemgedeelte en enkele vissen. Heerlijk schoon water en lekker verfrissend, want warm is het hier wel. Het wordt gerund door een Nederlands echtpaar. Zeker een aanrader. We troffen qua branden het niet echt. De eerste week waren er overal meerdere grote branden. Op onze eerste dag waren er van de 10000 brandweermannen er 8000 bezig met branden blussen. Het heeft hier voor het laatst met Kerst serieus geregend. Dit is in 40 jaar nog niet voorgekomen. Gelukkig hebben we de laatste dagen geen branden meer gezien. We hebben het erg naar ons zin en hebben elkaar veel te vertellen. Wordt vervolgd.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade