Naam:
144
Foto’s:
462

Over mij

De beslissing om deze tocht te gaan maken, heb ik ruim 2 jaar geleden genomen. Nadat ik ook mijn vrouw had overtuigd dat dit eigenlijk een heel goed idee was, heeft zij daarin toegestemd.

Ik ben 10 jaar geleden door een fout van een chirurg, chronisch pijnpatiënt geworden. Dit had erg veel gevolgen, voor mijn persoonlijk, privé maar ook voor mijn werk. Om de hevige pijn te onderdrukken kreeg ik veel opiaten toegediend. Ruim 3 jaar geleden werd ik volledig afgekeurd. Ik moest  steeds meer morfine-achtige medicijnen  slikken om de pijn einigszins dragelijk te houden. Ik vond dat dit de verkeerde weg opging. Ik ben toen gaan zoeken en uiteindelijk vond ik een mogelijkheid om minder pijn te hebben.

Dat betrof een neuro-stimulator. Het Maasstad ziekenhuis wilde na allerlei tests, dit wel bij mij proberen. De proef stimulator werkte zo goed dat 2 maanden daarna de definitieve stimulator werd geplaatst. Daarna een helse weg moeten volgen om van alle opiaat-achtige medicijnen af te kicken. 2 maanden opname in Bilthoven en daarna nog ruim 10 maanden thuis heeft het geduurd voordat ik zo goed als helemaal van alle nare afkickverschijnselen verlost was. Heb wel in die periode veel gelopen ter voorbereiding van mijn Camino. Deze reis  was de rode draad in mijn leven het afgelopen jaar. Misschien heb ik er wel te veel over gepraat, maar ik kon echt niet anders. Dit heeft mij er echt doorheen gesleept.

Nu is het bijna zover dat ik echt aan mijn grote avontuur mag beginnen. Ben erg benieuwd of mijn verwachtingen zullen uitkomen.

Over mijn reis

Mijn reis zal beginnen op 27 april 2012. De eerste etappe zal zijn van Bleiswijk naar Dordrecht. Ik zal daar logeren bij iemand die zelf de camino in het verleden gelopen heeft en nu slaapplaats biedt aan ' pelgrims'. Voor de eerste vier dagen heb ik al slaapplaatsen geregeld.

Bezochte landen

Ik heb 15 landen (6%) bezocht:

België, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Ierland, Jordanië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Portugal, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Zwitserland.