Een dag van bijzondere ontmoetingen deel 2

12 mei 2012 - Hastière, België

Na een tijd gewacht te hebben, zag ik een auto met Nederlands kenteken stoppen. Er stapten 2  mannen en 1 vrouw uit. Ik vroeg of zij wat water voor mij hadden. Kreeg spontaan een flesje water aangereikt met de mededeeling dat ze straks nog een grotere fles zouden brengen. Zij vroegen waar ik op wachtte. Ik heb hen in kort verteld wat er speelde. Na enige minuten kwamen de mannen terug met een grote fles water en vertelde mij dat als het nog langer zou duren, ik ook bij hen kon komen slapen. Verder vertelde zij dat zij gingen barbequen en dat ik ook mee kon eten. Na enige tijd ben ik maar naar hen gegaan. Ik werd spontaan binnen gelaten en kreeg gelijk een biertje aangeboden. Het waren twee neven, Aad en Frank. De vrouw was een vriendin van Frank, Hannah geheten en kwam uit Australie. Ben zelden zo gastvrij ontvangen als die dag. Heb heerlijke net bereidde tomatensoep gegeten, heerlijke salade en een barbeque. Dit alles met een heerlijk Belgisch biertje, genaamd La Chouffe. Kon ook mijn kleding wassen. Hebben 's avonds buiten bij het vuurtje naar muziek van Nobert Langensiepen zitten luisteren. Als ik terug ben thuis heb ik wat te branden en op te sturen. Frank had voor de gein een soort Oosterse broek gekregen. De deal was dat ik die 's avond ook even aan zou trekken. Er is een foto van, voor de liefhebbers. Aad zijn vader is een soort pionier op het gebied van bijen en imkerzaken. Hij gaf mij een kaars die zijn vader van bijenwas had gemaakt. Het verzoek was van hem om die in Santiago in de kerk aan te steken en een foto naar zij vader te sturen. Die zou dit zeker heel bijzonder vinden. Na zoveel gastvrijheid kon ik dit niet weigeren.

1. Mieke:
    14 mei 2012
    Wat een leuk verhaal en leuke ontmoeting Peter!
    Dit maakt de camino zo bijzonder, dat je onverwacht mensen ontmoet en die zomaar voor je klaar staan. Geweldig!
    Succes, en ik kijk uit naar je verdere belevenissen.
  2. Wilma Knulst:
    15 mei 2012
    Ha peter
    Al aardig op weg zo te lezen met de nodige avonturen. Je genit er van zo te lezen en neemt het zoals het gaat De juiste instelling voor een pelgrim! De weg kiest jou en niet andersom. Kwestie van loslaten en open staan. Groetjes en courage van Wilma Knulst