Eindelijk zomer in Frankrijk

24 mei 2012 - Baye, Frankrijk

woensdag 23 mei 2012. We vertrokken weer met mist vanuit Moussy om te gaan naar de leefgemeenschap Foyer de Charite te Baye. We werden gelijk in het dieppe gegooid. Direct steil ophoog en dat meerdere kilometers achter elkaar. Binnen drie kwartier was ik al doorweekt van het zweet en dat is de gehele dag zo gebleven, want ' s middags werd het ook zomer in Frankrijk. Vele bospaden waren eigenlijk onbereikbaar, maar onze route ging wel via deze paden. Ben al erg behendig geworden met twee stokken in de modder. In Frankrijk kan je nog uren lopen zonder ooit iemand tegen te komen. In het plaatsje Monthelon, waar een mooi oud kasteel staat, was een restaurantje open. Een sandwich en 2 cola light, het laatste om mijn vochtverlies weer te compeseren. Na 8 uur zwoegen, kwamen we in het 13 eeuws gebouw, waar de leefgemeenschap verblijft. Een heel groot gebouw met twee kapellen. Hier wonen permanent 15 personen, onder leidng van een geestelijke van de RK., We werden hartelijk ontvangen en kregen warme chocolademelk. Bier was ook goed geweest, maar voorruit maar. We kregen allebei een aparte kamer die redelijk sober was. Geen gordijn, geen handdoek, kaal bed etc. Het eten was goed, maar wel basic. De mensen waren wel erg hartelijk. 's Avonds toch nog maar even met Aaltje in de plaatselijk kroeg wat bier gedronken. We moesten vroeg op staan, want tijdens de ochtendmis zou er speciaal voor ons, Caminogangers, gebeden worden. Vroeg naar bed gegaan want het was een zware dag geweest.

1. Tonny Bos:
    Hoi Pup,
    Ook hier is het eindelijk zomer geworden! Heerlijk hoor het zonnetje op je bol tijdens het fietsen. Jassen kunnen nu eindelijk uit. Ik lees je verhalen met veel genoegen, het is net alsof je zelf een stukje met jou opwandelt.

liefs, Tonny
  2. Luc De Brandt:
    24 mei 2012
    Pup, je ziet het dat het mooi weer werd, ik had het jou verteld....hier is het vandaag tropisch warm met 30 graden op de thermometer, maar vanaf morgen wordt het 22 graden en dat is dragelijker.
  3. John:
    24 mei 2012
    Tip (zeker nu het warmer wordt / meer zweten): Geen "cola light", maar een "echte" want daar zit de suikers in die je nodig hebt. Vergeet je ook het "zout" niet. In Frankrijk hebben ze helaas geen dropjes, maar wel veel zoutjes/chips etc.

Mvg
    John
  4. Coby van Driel:
    30 mei 2012
    Pup het is pittig zo te lezen ,maar geweldig.Ik denk veel aan jou tocht,als ik s'morgens langs de Rotte loop,maar voorlopig hou ik hert maar bij de 4daagse.Ben me aan het voor bereiden voor zaterdag Cor hoopt 80 teworden dat moet dus groots gevierd wordenEen fijne tocht verder en geniet van van alle dagen ook al is het zwaar