Gelukkig niet echt op de verkeerde plaats en tijd!

25 mei 2012 - Bagneux, Frankrijk

Vrijdag 25 mei 2012. Na een goede nachtrust vertrokken wij met stralende zon naar onze volgende bestemming, slapen op een boerderij in het plaatsje Bagneux. Als je de titel van dit reisverslag leest begrijp je vast nog niet waar het over gaat, maar dat wordt verderop duidelijk. De route was ongeveer 24 km lang, liep bijna helemaal langs een opgeheven spoorlijn. Een mooi stukje natuur met aan beide zijde akkers. Zag hier een van mijn lievelingsbloemen staan de Korenbloem, mooi blauw van kleur. Foto's komen later, lukt niet op een gewone pc. Vonden allemaal afdakjes van golfplaat met daarnaast bakken met water. We wisten niet waarvoor dat diende. Later hoorden wij van de boer dat deze voor de patrijzen waren. De beestjes konden daar schuilen en drinken, om later door de jagers uit de lucht te worden geschoten. Rare mensen die Fransen.
Na een paar warme uren lopen, vonden wij een mooi plekje in de schaduw, langs een stille weg.
Zag wel 100 a 150 meter verderop een auto staan met een man daarnaast.
Plotseling zag en hoorde ik dat de man met een vuurwapen schoot. Ik dacht eerst een jager. Vond het wel een vreemde lokatie, direct langs de weg.
Kort hierna hoorde ik meerdere vuursalvo's; Of te wel; de man leegde zijn machinegeweer op iets in de bosjes. Direct hierna stapte hij in en reed met hoge snelheid langs ons weg. Juist op het moment dat ik wilde kijken wat daar was gebeurd; kwam de man weer terugrijden; Hij stopte op de zelfde plaats en zocht duidelijk iets in het gras, waarschijnlijk de patronen. Daarna reed hij weer weg. Dacht even, wat zou er gebeurd zijn als we op dat moment langs waren gelopen? Waarschijnlijk niets. Heb nog gekeken, maar kon niet direct iets ontdekken. Waarschijnlijk heeft iemand zijn nieuwe machinegeweer getest. Je moet natuurlijk wel weten of zo ding werkt. Verder was het een iets wat saaie en warme dag. Over 2 dagen zijn we in Troyes waar wij Pinksteren vieren. Prettig weekend aan iedereen gewenst.
Detective Camino Pup

1. Wim:
    25 mei 2012
    Hoi Pup,

Wat maak je toch spannende dingen mee. Niet zo gek dat je na het avontuur van de schietende man de rest van de dag saai vond!
    Een goed Pinksterweekend en tot de volgende keer.

Wim
  2. John:
    25 mei 2012
    Die man had net een nieuw wapen gekocht om later in het jaar die patrijzen uit de lucht te schieten.
    Zo raar is dat toch niet dat ze eerst de patrijzen goed verzorgen en vervolgens doden om op te eten. Wij rare Nederlanders doen dat toch ook, maar dan met dieren die niet in de vrije natuur leven.

Mvg
    John
  3. 25 mei 2012
    Hoi, Peter,
    Met pinksteren kun je het op je slofjes doen. Een beetje vuur komt er dan vanzelf bij. Maar het is nogal droog, dus voorzichtig met de mensen die voor en achter je lopen.
    goede reis verder
    In Troyes kon je vroeger heerlijk Couscous eten.
    Ik heb in de zondagsbief gezet dat je de voorlaatste grens naar St. Jacques de Compostelle al gepasseerd was.
    Wandel ze!
    Piet O.
  4. Ina van Drielen:
    26 mei 2012
    hoi peter, het lijkt wel een aflevering van peter r de vries.
    welkom bij het programma dat onderzoekt, ontmaskert,aanklaagt, verdedigd............. spannend dat wel :-)
  5. Rien de Groot:
    27 mei 2012
    Hoi Pup, wij zijn nu in Winterswijk, het jaarlijkse vrienden weekend. Het is prachtig weer en natuurlijk denken wij ook aan jou. We kwamen nog een mooie boerse wijsheid tegen. " Lopen is ergens heen gaan, wandelen is ergens zijn". Zo ervaar jij dat misschien ook. Groet van ons allen en een kus van Maria.
  6. Mignon:
    1 juni 2012
    Hoi Peter,

Ben net je verslagjes aan het lezen. Je maakt mooie tochten . En ook nog spannende dingen mee. De politieagent / detective in je zal toch altijd blijven hé.

Groet Mignon