Haal ik het of niet????

8 juni 2012 - Arbourse, Frankrijk

Donderdag 7 juni 2012. Ik kon vandaag een beetje uitslapen, de reden omdat de route vandaag niet erg lang is. Ik heb geprobeerd een reisschema te maken tot volgende week zaterdag als ik bij Marion en Hans langs ga. Dat valt nog niet mee. Heb  je een goede verdelng qua afstand, is er weer geen slaapgelegenheid. Ben er nog niet helemaal uit, maar de eerste dagen liggen wel vast. Vandaag loop ik naar Arbourse, een klein plaatsje, zonder winkels, maar wel voor pelgrims, slaapgelegenheid via de Mairie. Was een mooie route, die grotendeels door het bos liep. Onvoorstelbaar hoeveel bos Frankrijk heeft. Hier kan je nog echt verdwalen.Trapte bijna op een grote slang, die in het gras van de zon lag te genieten. Deze kon ik wel op de foto zetten. De foto's komen later; omdat er geen Wifi is. Ik mag van een aardige mevrouw in een cafe haar pc gebruiken. Toen ik Arbourse op bijna 2 km was genaderd zag ik de lucht pikzwart worden en het begon al te rommelen. Omdat ik niet weer net voor de finish helemaal nat wilde worden, ging ik over in speedmars. Helaas 200 meter voor het dorp begon het te regenen. Daar ging de titel van vandaag over! Achteraf heb ik het egenlijk wel gehaald; want ik vond een oud bushokje waar ik kon schuilen. Wat er daarna allemaal uit de lucht kwam, heb ik nog nooit meegemaakt. Hevige windstoten en zoveel water in korte tijd; je kon varen over de weg. Erg indrukwekkend. Na drie kwartier scheen de zon weer en leek er alsof er niets was gebeurd. Via de Mairie een mooi klein huisje, voor 10 Euro ( dit is een Frans toetsenbord en weet het euro teken niet te vinden). Ook was er in het huisje een proviandkast met alles erin. Bier 40 eurocent; een fles wijn 3 euro, blik eten 1,30 Euro. Vooroorlogse prijzen. Morgen ga ik naar La Charite sur Loir, een grotere plaats. Ga proberen of ik 2 nachten in de gemeenteherberg kan slapen. Dit ivm met het reisschema en mijn lichaam met name mijn voeten willen graag een dagje rust. Kijken of ik morgen ergens voetbal kan kijken. Ben er veel minder meebezig als anders ook minder stress. Veel kijkplezier toegewenst vanuit een zonnig mooi Frankrijk.

1. Rob Kamer:
    8 juni 2012
    Mooi hoe jij, ons lezers, weer op het verkeerde been zet met jouw titel....

Succes en schreeuw ze erin morgenavond!!

Gr. Rob
  2. margreet:
    8 juni 2012
    ik dacht even , wat nu? Maar gelukkig alles naar wens met af en toe een wolkbreuk en gelukkig nog steeds leuke mensen op je pad.
    Heerlijk denk ik een dagje rust, geniet ervan!
  3. Tonny Verheul:
    8 juni 2012
    We schrokken al, gezien de titel. We dachten dat je misschien een been had gebroken. Maar gelukkig je gaat gewoon door. Groetjes nu weer vanuit Delft.
    Alex en Tonny
  4. John:
    8 juni 2012
    Dat is nu zo mooi aan Frankrijk. Als we in NL zulk weer hebben is de atmosfeer daarna zeker een week van slag.
  5. Luc De Brandt - "Ardennenwandelaar":
    8 juni 2012
    Peter, wat deed je mij schrikken toek ik deze titel in mijn mailbox zag verschijnen....Had je geen blokfluit mee om de slang te laten dansen ? Natte groeten uit Vlaanderen