Slapen in een gerestaureerde molen

8 juli 2012 - Pondaurat, Frankrijk

Zondag 8 juli 2012. Na een in het begin voor mij erg onrustige nacht, ben ik om 07:30 uur opgestaan. Het weer zag er erg goed uit en had weer zin om te gaan lopen. Na een goed ontbijt namen we afscheid van twee heel aardige mensen. Voor een zondag best wel vroeg, maar dat was wel met een reden. We hadden een slaapplek geregeld in een oude gerestaureerde molen, ergens in het niemandsland. Omdat er daar geen winkels zijn en op zondag alles al om 13:00 uur sluit, moesten we in een dorp daavoor boodschappen halen. We vertrokken met een lekker zonnetje. Helaas na enkele uren begon het steeds donkerder te worden en begon het weer eens te regenen. Nu ik eindelijk mijn poncho goed heb in/afgesteld, vind ik het niet allemaal meer zo erg, de temperatuur is goed en dat is veel belangrijker. In La Reole hebben we een pizza gegeten en in een winkel boodschappen voor 's avonds en de volgende morgen gedaan. De laatste 7 km zijn toch altijd weer zwaarder als je net lekker getafeld heb. Met al het extra eten en drinken voelde ik al snel weer waarom ik mijn rugzak  lichter gemaakt heb. Na weer een regenbui kwamen we bij de molen. Een schitterend plekje met een mooie grote molen. Op de tweede verdieping was een expostie van foto's. Wij sliepen op de eerste verdieping. De naam van de molen was Moulin Pijs. Ook hier natuurlijk geen wifi, wel algehele stilte. 's Avonds nog een uur lekker in de tuin, in het zonnetje muziek geluisterd. Een goede afsluiting van weer een mooie dag.