Het is zwaarder dan het lijkt, deel 2

21 mei 2012 - Germaine, Frankrijk

Zoals verteld zaten we al om 16:00 uur op een bankje in de kou de tijd vol te maken. Nergens gelegenheid om wat te drinken etc. We hebben haar nog gebeld, maar aldaar geen bereik. Stel dat ze niet zou komen, want dan. Een gehucht en nergens iets in de buurt. Als je zolang moet wachten, komen zulke gedachten vanzelf in je op. Gelukkig iets over zes uur stopte een mevrouw en sprak ons vriendelijk aan. Ze woonde 100 meter verder in het dorp. We kregen gelijk een warme kop chocolademelk. Het was ons weer gelukt. Deze Franse mevrouw sprak redelijk Engels, zodat we gezellig met elkaar hebben gesproken. Er werd voor ons een lekkere maaltjd gemaakt Omdat we echt in de champagnestreek waren, kregen we een flesje champagne te drinken, heerlijk. Ook mocht ik nog even op internet en daarna heerlijk in een warm bad. Het was een koude en zware dag geweest, maar dit maakte alles weer goed. Verder heeft deze mevrouw voor ons al 5 dagen op verschillende lokaties gereserveerd. Zeker geen luxe met een Pinksterweekend in het vooruitzicht. Wil nog wel even het volgende kwijt. Uit veel reacties blijkt dat vele van mijn volgers denken dat het een culinair snoepreisje is, waarbij het enige nadeel is dat je telkens naar de volgende moet lopen! Niets is minder waar. Het is afzien, zweten, bikkelen en doorzetten. Waarschijnlijk omdat ik een positieve levensopvatting heb, komen dit soort dingen op papier, meestal niet echt uit de verf. Bij deze dus wel, ........ hoop ik!  Morgen weer een etappe, naar Moussy. Groet Pup.,  Ps zie de foto's.

1. Ad Spruijt:
    22 mei 2012
    Nou ja, dat gaf je zelf een beetje aan ...Maar na werken komt de verdiende rust en dat dan een biertje en eten goed valt is te begrijpen natuurlijk.
    Nog ff doorzetten!!!!!!!!!

Groet vanuit een redelijk warm bleiswijk
  2. Ina van Drielen:
    23 mei 2012
    peter ik begrijp natuurlijk dat deze camino heel zwaar is voor jou. ik weet zeker dat je dit ga volbrengen.
    we zitten je af en toe een beetje op te jutten want een dag niet gelachen is een dag niet geleefd toch? :-)+
  3. Tonny Verheul:
    23 mei 2012
    Toevallig van de week een programma gezien over een stukje Camino. Het was een pittige tocht, dwars door de bergen (Pyreneeen?). Erg nat en heel veel wind (april), maar allemaal vrolijke verhalen en opgewekte gezichten. Er liepen zelfs een paar honden mee met rugzakjes op. Je krijgt een beetje een idee hoe het is om daar te lopen, vreselijk mooie natuur. Heel veel respect voor je!
    Groet van Alex en Tonny
  4. Jan de Vries:
    23 mei 2012
    Ik ken je alleen als doorzetter en afmaker. Je bent vast niet veranderd en op onze reûnie werd dat beeld ook nog eens bevestigd. Peter, geniet daarom van de culinaire hoogstandjes.
    En verder: trochsette !! Je kunt het.
    Groet uit een warm Fryslân.
  5. Luc De Brandt:
    23 mei 2012
    Peter, dan heb je toch eens van de plaatselijke bubbels kunnen proeven....Champagne is namelijk een medicijn ! Maar met mate gebruiken, want anders hangt het in de beentjes.....