Morgen eindelijk naar Porto deel 2

30 augustus 2012 - Santiago de Compostela, Spanje

Is 's avonds altijd weer leuk, waar en wat ik ga eten. Heb nog nooit zolang en veel buiten de deur gegeten. Verlang ook wel weer naar lekker Hollands voedsel. Heb meerdere malen in een tapas bar gegeten. Alles super vers en erg lekker. Ze begroeten me al als ik binnen kom. Omdat ik nu al een langere tijd hier rondloop, ga je bepaalde dingen zien. Zo zijn er dus een aantal " zogenaamde" plegrims, die met rugzak en pelgrimsattributen om geld bedelen. Waarschijnlijk van dat ze geen geld meer hebben om weg te gaan. Maar als dat zo zou zijn, dan zit je niet vijf dagen op dezelfde plek!  Zag ook bij de grote fontein naast de Katheeraal het volgende. In het water liggen vele muntjes die de mensen met een speciale wens in het water gooien. Zag dat een zwervertype met een stok, met aan de punt een soort stopverfachtige substantie, de munten uit het water viste en in zijn zak stopte. Een schandelijke manier van je zelf te verrijken, vind ik. Heb nog een paar bekende pelgrims ontmoet en meegesproken, maar het zijn er niet veel meer. De meeste zijn weer thuis, alleen deze geluksvogel nog niet. Blijf het zelf nog steeds raar vinden dat mijn grote avontuur geslaagd is, maar ook echt afgelopen is. Het is denk ik goed dat ik nu nog lekker twee weken vakantie heb met Maria. Daarna zal het allemaal wel zijn plekje hebben gekregen en ga ik vele van jullie gauw weer in het echt zien, ik hb er erg veel zin in. Ik wil mijn reislog afsluiten met een foto  van Maria en mij in Portugal. Dan is de cirkel weer helemaal rond. De eerste dag verliet ik haar voor vier maanden wandelen en dan ben ik weer terug bij haar, mooi toch?

1. Rob Kamer:
    30 augustus 2012
    Lekker Peet; nu volop genieten van Maria en Maria van jou...
    Wat zal het bijzonder zijn om haar na zolange tijd en na zoveel kilometers weer vast te mogen houden...

Goede reis naar Porto!!
  2. Paul en Marja:
    30 augustus 2012
    Een hele fijne vakantie samen en we zien je weer in Bleiswijk!!!
  3. Tonny Bos:
    Een heeeeeeeeele fijne vakantie samen!!!
  4. Luc De Brandt:
    30 augustus 2012
    Hoy Peter, geniet van de stad en het glaasje porto en geniet bovenal van het samenzijn met je vrouwtje Maria !
    Misschine ontmoet ik jou nog eens in de Belgische Ardennen, maar dan niet op weg naar Santiago.
    Jouw Vlaamse volger Luc en verwoed Ardennenwandelaar
  5. Lois van Dijk:
    31 augustus 2012
    Lieve pap, morgen is het zover...dan komt mama eindelijk jouw kant op!!
    Ze heeft me gisteren de foto's laten zien van Casa Retiro, dat zag er geweldig uit.. heerlijk vooruitzicht lijkt me..! Vanmorgen is het weer hier in NL echt bagger, dus voor mama extra fijn om te ontvluchten..;-)
    Lieve pap, geniet ervan, en ik kan niet wachten je weer te zien..!!!
    Veel liefs, Sanne
  6. Corrie:
    31 augustus 2012
    Hallo Peter, dit is je laatste reis verslag. Met veel plezier hebben wij
    ze gelezen! Morgen zien jullie elkaar, fijn hoor. Wij gaan vanmiddag
    naar Maria om haar een fijne vakantie te wensen en jou natuurlijk
    ook. Genieten jullie er van liefs van ons en tot ziens Dag !
  7. Elly:
    3 september 2012
    Hoi Peter, je laatste verhalen nu pas gelezen omdat ik met vakantie was. Proficiat dat je de tocht helemaal volbracht hebt. Een hele prestatie. Geniet van je vakantie met Maria en tot gauw weer. Groetjes elly