Vezelay na 8 jaar.

2 september 2020 - Larochemillay, Frankrijk

Zondag 3 juni 2012, liep ik met mijn grote rugzak de berg op, richting Vezelay. Ik weet nog dat ik gespannen was. Vezelay was een bijzondere plaats voor iemand die de Camino liep. Een soort mijlpaal. Vezelay wordt al genoemd als pelgrimsplasts in 1100. Ben benieuwd hoeveel pelgrims in al die eeuwen Vezelay hebben bezocht.

Vandaag was ik er weer, samen met Maria. We zijn op vakantie in het gehuchtje Larochemillay, ergens in de Bourgogne. Wij vieren onze vakantie in dit voor velen zo bewogen jaar. Ten eerste de Corona. Dat hakt er voor iedereen erg in. In juli dit jaar, binnen 10 dagen de geboorten van onze twee kleinzoons, Tijn van Berber en Emile en Levi, van Sanne en Isaque. Mooie en emotionele gebeurtenissen. Dan het overlijden van mijn schoonmoeder Corrie, ruim twee weken geleden. Mooie gebeurtenissen en verdrietige heel dicht op elkaar. Nu dus op vakantie om vooral uit te rusten en bij te tanken.

Was een bijzondere tweede bezoek aan Vezelay. Vele herinneringen aan de eerste keer en ook een hele nieuwe ervaring. Ik heb namelijk geen enkele pelgrim gezien. Geen mensen met grote rugzakken en de bekende Jacobsschelp, nee helemaal niets. Wel in de Kathedraal mooi gezang gehoord. Was al met al toch weer een bijzondere ervaring. Groet Pup ex Camino wandelaar.

1. Joke Woldhuis:
    2 september 2020
    Hallo Peter, wat leuk om weer iets te horen van je.
    Zeker een bewogen jaar voor jullie. Gefeliciteerd en tegelijkertijd mijn medeleven voor jou en de jouwen.
    Ik hoop nog veel van je te mogen lezen en anders je mooie foto's te bewonderen.
    Groeten en liefs van Joke.
  2. Peter Roodenburg:
    3 september 2020
    Hoi Joke. Leuk om ook weer wat van jou te horen. Ben jij actief op Facebook?
    Ik plaats daar regelmatig foto's van mijn wandelingen aan de Rotte. Vaak mooie zonopkomst. Hoop dat het goed met je gaat. Nogmaals leuk je reactie. Liefs Peter
  3. Margriet westerhof:
    2 september 2020
    Geweldig Pup ik lees graag je reisverhalen.
    Wat een bewogen jaar voor jullie.
    Jullie hebben een super mooie vakantie verdiend.
  4. Corrie van der Heiden:
    Hallo Pup,
    Wat bijzonder dat jullie daar nu met zijn 2en zijn.
    Fijn dat jullie van deze mooie omgeving genieten en heerlijk uitrusten na dit bewogen jaar.
    Liefs,
  5. Ad Spruijt:
    3 september 2020
    Leuk om weer terug te zijn op een plek waar toen ook genoeg emotionele zaken speelden. Gelukkig heb je veel vervelende ervaringen achter je kunnen laten. Geniet ervan!
  6. Paul en Marja:
    3 september 2020
    Beste Peter en Maria allereerst onze condoleances met het overlijden van jullie (schoon)moeder. Wij wensen jullie veel sterkte bij het verwerken van haar overlijden. Wat fijn dat zij haar pasgeboren achterkleinzonen nog heeft mogen bewonderen. En nu voor jullie een mooie vakantie! Wat heerlijk om daar nu samen te zijn. We vinden het leuk dat we mee mogen genieten en dus ook een beetje in Spanje zijn. Lieve groetjes van ons.
  7. Paul en Marja:
    Ik bedoel Frankrijk.
  8. Trijntje Bakker:
    Hoi Pup en Maria
    Bijzonder dat jullie daar weer zijn!!
    We wensen jullie een hele fijne vakantie na deze ,,bewogen" tijd!
    Geniet samen met volle teugen!! Liefs Klaas en Trijntje
  9. René van Dam:
    5 september 2020
    Hey Peter,
    Bijzonder om te lezen. Wat een bewogen tijd heb je achter de rug.
    Mooi dat je nu even bij kunt tanken.

Btw...Ik ben van plan de Camino vlgnd jaar te lopen. Ben erg benieuwd.
  10. Jan H.de Vries:
    19 september 2020
    Dag Peter en Maria, leuk iets van jullie te horen. Ik heb altijd met veel respect jouw reisverhalen gelezen Peter, vooral denk ik omdat ik niet zo'n loper ben. Door mijn ogen geweldige prestaties. We zitten nu met z'n allen in dezelfde covid-19 bubbel en zullen daar weer uitkomen. Veel vakantie plezier en vooral "BLIJF GEZOND".