Bijna in Vezelay, maar nog niet helemaal

1 juni 2012 - Saint-Cyr-les-Colons, Frankrijk

Vrijdag 1 juni 2012. Mijn ontbijt genuttigd terwijl recht tegen over mij de oudere vrouw zit, die alleen Frans spreekt en mij de gehele ontbijt aanstaart. Als ik niet snel genoeg ben met een nieuw stuk stokbrood te pakken, maant zij mij tot enige spoed. Dit is niet even rustig op gang komen. Was ook snel buiten en begon weer aan een zware  lange dag. De tocht vandaag gaat naar het plaatsje St-Cyr-Les-Colons. Ik heb via iemand telefonisch gereserveerd middels een bandje. Dit werd uiteindelijk een hele zware dag. Ik moest al bijna 30 km lopen en het werden helaas nog een behoorlijk aantal extra. De routebeschrijving was weer niet duidelijk, waardoor ik een hele lange omweg  heb gemaakt. Had brandvoeten en mijn schouders werden steeds pijnlijker. Niet echt leuk als je ontdekt dat je nog ruim 10 km moet terwijl hoopte dat je er bijna was. Deze dag , zeker het laatste stuk was op wilskracht De beloning was de moeite waard. Ik meldde mij bij de plaatselijke Mairie. Voor €12,- kreeg ik de gehele gemeentelijke herberg voor mij zelf. Wifi, gelegenheid om je was te doen, keuken en heerlijke douchecabine.  Heb wat eten en bier bij de plaatselijke kruidenier gehaald. Lekker zelf koken ( wel een magnatron natuurlijk). Had voor morgen een duur hotel moeten reserveren, omdat er niets anders was. Door de beheerster van de herberg werd ik geattendeerd op een B&B bij een mevrouw, meer dan de helft goedkoper.  Dat is dus ook weer geregeld. Overmorgen in Vezelay probeer ik weer in een klooster onderdak te krijgen. Wil daar weer 2 dagen blijven. Schijnt een schitterende kerk te zijn met een mooie vesper. Ga zeker kijken. Prettig weekend allemaal gewenst. Ben weer helemaal bij, groet Pup.

1. Maria:
    1 juni 2012
    Probeer eens bijv. 2 half opgevouwen t-shirts op je schouders ter opvulling onder de hengsels van je rugzak te doen. Misschien helpt dat, nu je niet meer met je vest loopt.
  2. Gitty Rutten:
    Hoi pup
    Ja, dat is wel vervelend als je rugtas niet goed zit, je moet toch nog n aardig eindje.
    Als de tip van Maria niet werk, kun altijd nog maandverband!!!!!proberen. Dat heeft gerard laatst van iemand gehoord en dat werkte, bij die persoon. Ik zou geen inlegkruisjes nemen, maar een wat dik soort maandverband en de plakstrips aan je kleding vastzetten. Hopelijk heb je er iets aan. Maar al met al schiet je al aardig op en dat is toch een mooi iets, hopelijk blijft het zo voorspoedig doorgaan. Ik ga dit wekend weer met mn tutten een stuk pieterpad lopen. Dus weer een fijne training.
    Pup, het gaat je goed en veel plezier op je reis.
    Groetjes ook van Gerard.
  3. Tonny Verheul:
    Hoi Peter,
    We willen je even groeten vanuit een zonnig Andalusie. Ook hier volgen we je. Vliegen is toch wel gemakkelijker, maar ja ieder zijn eigen keus (Alex is nog steeds jaloers hoor, ondanks de zwaarte van de tocht). Hartelijke groeten van Alex en Tonny
  4. John:
    1 juni 2012
    De tip van Gitty mbt serviette périodique/bande hygiénique wordt inderdaad veel gebruikt, maar ik kan mij voorstellen dat je het eerst de tip van Maria gaat uitproberen. Ik denk overigens wel dat die vrouw die tegenover je zat bij het ontbijt het nog wel ergens in de kast had :-)
  5. Corrie:
    2 juni 2012
    Hallo pup, geweldig hoor dat je al zo ver bent en nu in je eentje gaat het ook goed! Ik kan me voorstellen dat je je niet helemaal op je gemak voelt wanneer zo'n dame je de hele tijd zit aan te kijken en je nog opjaagt ook, ik heb er al een beeld bij hoe dat geweest moet zijn! Wel vervelend dat je last van je schouders hebt. Na de goede tips gaat het waarschijnlijk weer stuk beter. Veel loopplezier weer vele groeten Corrie
  6. Rob Kamer:
    2 juni 2012
    Hoi Peet!! Weer flink pittig allemaal...! Houd vol hè Bikkel...! Gr. Rob
  7. Adrie:
    3 juni 2012
    Ha Pup,

Nou, je maakt het nodige mee onderweg!
    Tot nu toe geen saaie dag gehad zo te lezen.
    Hoop dat het lopen met de tips van de tshirts of maandverband
    de tocht verlichten! Maar wat ben je al een eind onderweg He?
    Trouwens heel leuk je zo te volgen.
    Het is elke keer weer leuk om je verhalen te lezen!
    Veel loop plezier maar weer!

Groetjes van Adrie
  8. Annemieke van den berg:
    3 juni 2012
    Hallo Pup, Tjonge, wat een ervaringen...ik had al ontzag voor je, maar nu helemaal. Je doet het op wilskracht en....muziek, toch?
    Liev groet, Annemieke
  9. Douchecabine, Douchecabines:
    13 juni 2012
    Thanks for taking the time to discuss that, I really feel strongly about it and love learning more on this topic.