Bijzondere ontmoeting met fietser!

27 januari 2012 - Bleiswijk, Nederland

Enige tijd geleden had ik tijdens een van mijn vele wandeltochten, een bijzondere ontmoeting.

Ik liep op een zonnige maandagmorgen, met volledige bepakking mijn wandelronde langs de Rotte. Net na de Rottebrug, t.h.v. rijksweg 20, kwam er een wielrenner naast mij fietsen.

Hij vertelde mij dat hij iedere maandagmorgen met zijn racefiets een rondje Rotte fietste. Hij had nog nooit voor iemand gestopt, maar toen hij mij zo zag lopen met zware rugzak, wilde hij daarvan meer weten. Hij vroeg mij dan ook of ik hem wilde vertellen wat de bedoeling van mijn tocht met rugzak was.

Ik vertelde hem dat ik 9 jaren lang ziek was geweest en na inplantering van  een Neurostimulator, ik weer een ander leven begon te krijgen zonder veel pijn. Ik wil dat vieren/markeren door te gaan wandelen naar Santiago de Compostela in Spanje.

Hij vond dat erg bijzonder. Hij vertelde mij dat hij voorganger was van een bepaalde kerkgenootschap in Berkel en Rodenrijs.

Hij vroeg of ik het goed vond dat hij voor mij zou bidden, dat het goed met mij zou blijven gaan en dat ik ook daadwerkelijk Santiago lopend zou halen.

Ik vertelde hem dat ik dat goed vond. Ik ging er vanuit dat hij later mij in zijn gebed zou noemen.

Tot mijn verbazing legde de man zijn hand op mijn schouder en begon langzaam fietsend naast mij

te bidden voor mij. Na dit gebed, vroeg de man wat mijn naam was. Ik vertelde hem mijn naam. Hij zou mijn reislog wel vinden en zou mij gaan volgen.

Ik heb hem toen beloofd dat wanneer ik  Santiago mocht halen, ik voor hem een kaarsje zou aansteken.

Hierna hebben wij afscheid genomen en fietste de man verder.

Vond dit een bijzonder moment. Ik hoop en verwacht dat ik dit soort bijzonder ontmoetingen nog wel meer zal meemaken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Margriet westerhof:
    4 april 2012
    we bidden ook voor jou pup,dat je de reis goed mag doorstaan.