Eindelijk een echte K-dag

28 juni 2012 - La Coquille, Frankrijk

Donderdag 28 juni 2012. Na een goede nachttrust en een redelijk ontbijt, vertrokken we naar de volgende plaats van onze Camino, genaamd La Coquilla. Omdat Leo een beetje in tijdnoood zou kunnen raken hebben wij het gehad hoe we dit kunnen oplossen. We besloten om de volgende etappes van 17 en zelfs 15 km als rustdagen aan te merken. Zo winnen we toch weer enkele dagen op het totaal. Blijkbaar zijn we net als de meeste vrouwen, kunnen ook wij maar een ding te gelijk. We waren tijdens het praten al in het begin fout gelopen, een Compostela bordje niet gezien. Daarna een lange en weer erg warme dag. Ook nu helaas veel op asfalt. Ik weet dat dat niet echt goed is, maar als je wel zo moet lopen, ja wat dan! Kreeg weer last van en behoorlijke blaar, op de zelfde plek als te voren. Ook brandde mijn voeten enorm. We besloten om wat af te snijden, omdat de route een wel heel toeristische route van maakte. Dat hebben we geweten. Vele km's de verkeerde kant op gelopen, Stom he! Eindelijk dachten we dat wij weer goed liepen en er bijna waren. Bleek dat ons eindpunt nog bijna zeven km verder was. We hadden meer dan 31 km gelopen en het was al vijf uur. Tevens deed bij mij elke stap pijn. Gelukkig zagen we in het dorpje waarvan ik de naam niet meer herinner en ook niet meer wil herinneren, dat er Chambre Hotes was. Volgens een bewoner was het niet echt ver meer. Bleek meer dan 1 1/2 km te zijn. Wat is zo'n afstandje op het geheel. Niets, maar op zo dag net te veel, vooral als blijkt dat er niemand aanwezig is. Wordt vervolgd!

1. Leonie van Betten:
    28 juni 2012
    Ha die Peter, schrale troost, maar later zal je erom lachen. Hier is het nu ook erg warm, te warm eigenlijk om te lopen. Benauwd en het zal me niets verbazen als het gaat onweren.
    Vanavond zijn hier Bram en Hetty, die nu aan opfrissen zijn. Ze hebben ook een blog: Bramenhetty.reismee.nl
    Ik ga hun natuurlijk ook volgen. Bon Camino en tot volgende keer!