Een heel bijzonder Auberque.

28 juli 2012 - Grañón, Spanje

Zaterdag 28 juli 2012. Blijkbaar is mijn verslag van gisteren wel verstuurd, maar ik zelf kan hem niet vinden of veranderen, raar. Heb gisteren een  wel heel bijzondere avond beleefd. We zaten aan tafel met zeven verschillende nationaliteiten en aten een heerlijke spagettimaaltijd met brood en lekkere wijn. Er werd verteld over de verbouwing die nog  maar net klaar was. Allemaal gerealiseerd door pelgrims, die langer zijn blijven hangen om mee te helpen aan de verbouwing. Zou was ook het aangrijpende verhaal, net als in  de film " The Way". Een Ierse man liep de Camino met de as van zijn overleden vader, die blijkbaar veel had met de Camino. Ook hij heeft geholpen met de verbouwing. In een van de kamers is een afbeelding geschilderd van een pelgrim en staan er handafdrukken op de muur. Deze handafdrukken zijn van de vaste groep. Men heeft hun handen in de verf gedaan met daarop de laatste as van de overleden vader van de Ier en deze op de muur gedrukt Heel bijzonder. Vond dit een van de meest bijzondere Auberque's van alle drie maanden. Ook Jennifer kwam ik daar weer tegen. Ben met een aantal nog naar de kerk geweest waar een mis werd gehouden en men deed ook nog iets speciaals voor alle pelgrims. In het stadje zijn nu twee Auberque's, de ene waar ik sliep en degene van de kerk. Omdat die niet de middelen hebben om voor veel pelgrims te koken hebben zij een soort afspraak gemaakt met de plaatselijke bakker. Gisteren werd daar het vlees gebraden. Alle pelgrims met staf komen zingend door de straat naar de bakker waar onder applaus het vlees uit de bakkerij wordt gedragen en naar de herberg gebracht. Best wel bijzonder. Wordt vervolgd.

1. Ina van Drielen:
    28 juli 2012
    hoi pelgrim je maakt wel heel bijzondere dingen mee pup.
    fijn dat het zo goed , hou vol . ik heb op de foto's gezien dat je toch maar een pet heb opgezet :-)
  2. Ina van Drielen:
    28 juli 2012
    hoi pelgrim je maakt wel heel bijzondere dingen mee pup.