Nog niet helemaal fit, maar toch 27 km gelopen

4 augustus 2012 - Lagartos, Spanje

Zaterdag 4 augustus 2'012.

Eerst wil ik alle personen bedanken die mij met tips snel beter willen maken. Heb gisteren veel geslapen en nagenoeg niet gegeten. Heb vannacht ook goed geslapen en ben vanmorgen toch maar vertrokken voor de zogenaamde saaie en moeilijke etappe. Vertrok om 07:00 uur vanuit mijn Hostel. Wist niet precies wat de route was, maar al snel zie je andere pelgrims en daar ga je dan maar gewoon achteraan. Het is erg goed aangegeven. Je kunt hier in Spanje bijna niet verdwalen. Al snel kwam ik op de hele lange rechte weg dwars door de korenvelden. Ik had het geluk dat ik redelijk op tijd was en dat er ook lichte bewolking was. Of te wel het was saai en lang, maar meer ook niet. Na die lange weg, een klein dorpje met een frisdrankautomaat. Ik wilde cola, schijnt echt te helpen als je maag en darmproblemen heb, maar die waren allemaal op, zeker meer lotgenoten. Heb toen maar voor Sinas gekozen. Veel pelgrims stopte op ongeveer 20 km in het dorpje Ledigos. Ik wil toch wel mijn schema aanhouden en ging nog een stukje verder. Had af en toe wat krampen en moest een keer de bosjes in, maar ach, dat doen zoveel pelgrims. In het plaatsje Terradillos de los Templarios (wat een naam he) zag ik langs de route een mooie grote Auberque staan.Ik arriveerde daar om 12:30 uur.  Ik heb een bed in een vier persoonskamer. Voor € 9,- ipv € 7,- heb je een kleine kamer en meer rust, hoop ik. Voorlopig lig ik er nog alleen. Heb na het douchen lekker een uurtje geslapen. Morgen een tocht van weer ruim 27 km. Vanaf hier naar Santiago is nog 389 km. Ik heb gehoord dat veel mensen op laatst zachter gaan lopen omdat zij het jammer vinden dat het bijna is afgelopen, daar heb ik geen last van. Komt waarschijnlijk omdat ik vandaag precies 100 dagen aan het lopen ben. Ik wil snel naar Santiago en dan zeggen ik heb het gehaald en het is mooi geweest. Ik weet dat de reis de doel moet zijn. Dat klopt. Het heeft mij veel nieuwe energie en inzichten gegeven. Voel alsof ik gereset ben. Maar nu ik zover ben, wil ik ook de eindstreep halen, dat dan weer wel! (geen foto´s omdat ik niet op wifi kan)

1. Gitty Rutten:
    Hoi Pup
    Geweldig hoor, 100 dagen lopen in je eentje. We moeten veel aan je denken. Het is echt een lange tijd van huis, je dierbare en alle gemakken! En ook nog ziek zijn onderweg lijkt mij ook niet alles. Hou nog ff vol en dan is santiago er en....Maria!
    Is goed dat je niet in Ledigos ben gaan slapen, geen aardige mensen.
    Wij zitten nu inCacabelos. Gisteren een zware dag gehad, behoorlijk lange afdaling van 12 km en 1 km gedaald! Weg met heel veel keien. Dus vermoeide benen!
    Tot in Santiago! ;)
    Liefs g en g
  2. Tonny Bos:
    4 augustus 2012
    Fijn dat je weer aardig bent opgeknapt! Nog maar 389 km en al 100 dagen gelopen. Het lijkt of je nog maar net weg bent;). Het cola advies klopt. Ik heb het al een paar keer toegepast en steeds met goede resultaten! Kwam dat collaverhaal niet bij onze El vandaan? Suc6 morgen weer of is het morgen: zondag=rustdag?
  3. John:
    4 augustus 2012
    Nu weet ik het. Met al die pelgrims die met de darmproblemen de natuur induiken, is het in dat deel van Spanje alleen maar mogelijk om koren te verbouwen :-)
  4. Tjakko:
    Hoi Pup,
    Beterschap en volhouden! Top.
    Grt, Tjakko
  5. Ina van Drielen:
    5 augustus 2012
    vanaf nu eet ik geen spaans brood meer :-)