In de regen naar Limoges

25 juni 2012 - Limoges, Frankrijk

Maandag 25 juni 2012.  We werden ook nu weer hartelijk ontvangen door onze gastvrouw voor ons ontbijt. Deze vrouw vind het echt gezellig om met pelgrims te eten en te praten. Na allerlei tips over waar je lekker kan eten, schoenen kunt laten repareren ( Leo's  schoenen vertonen vermoeidheidsscheuren) etc en na twee hartelijke zoenen vertrokken we , helaas in de regen. Ja ook in Frankrijk is het niet altijd goed weer. Zowel Leo als ik voelden wel dat we al acht dagen achter elkaar aan het lopen zijn. Halverwege de dag werd het eindelijk droog. Doordat het erg benauwd aanvoelde,  zweet je aan alle kanten. Als je Limoges ziet liggen, moet je toch nog ruim vijf km lopen. Het is een heel drukke stad met best wel mooie gebouwen. Wij hadden een slaapplaats bij de Franciscaner zusters, pal naast de kathedraal van Limoges. Om binnen te komen moesten we eerst een stempel in onze pelgrimspaspoort laten zetten, apart!  We wilden eigenlijk 2 dagen daar slapen, maar dat was eigenlijk niet de bedoeling. Toen ik haar duidelijk had gemaakt dat we moe waren en toen ik liet zien dat zelfs mijn broek helemaal nat was van het zweet zei ze meerdere malen: Pauvre, vrij vertaald : " De arme ziel". We mochten er een dag extra blijven. Na heerlijke douche, 's avonds lopend buffet bij een chinees gegeten, was fantastisch. We waren allebei erg moe, Leo lag al om 21:30 uur te slapen, ik een uurtje later. Morgen uitslapen.  Ook weer het volgende reisschema samenstellen. We moeten tot de Spaanse grens nog ongeveer 20 etappes lopen. Langzaam maar zeker komen we verder.

1. John:
    26 juni 2012
    Het regent wel vaker in de buurt van Limoges. Moet je maar eens opletten hoeveel varens er staan langs je komende etappes.
  2. Margriet westerhof:
    27 juni 2012
    je krijgt ook alles voor elkaar bij de vrouwtjes he pup?vooral bij ouwe vrouwtjes he?
  3. Luc De Brandt:
    27 juni 2012