En toen was ik weer in Santiago!

25 augustus 2012 - Santiago de Compostella, Spanje

Zaterdag 25 augustus 2012. Een speciale dag voor mij, want mijn oudste dochter Sanne, is jarig ze is 31 jaar geworden. Van harte lieve Sanne. Zoals jullie allemaal hebben kunnen lezen heb ik er een punt achtergezet. Afgelopen nacht was mijn laatste nacht in een auberque, samen met vele andere mensen. Ik zal dit niet echt missen. Gisteren met een groepje mensen nog gezellig gegeten. Een van hen sprak spaans en engels en zij heeft er voor gezorgd dat in het afgelegen dorpje vanmorgen om 08:30 uur een taxi voor mij klaar stond. Het was vanmorgen weer steeds buien, dus ik vond het wel goed zo. Mijn schoenen waren zelfs nog zeiknat. Had mazzel. De taxi bracht mij naar Negreira, waar de bus naar Santiago nog net niet was vertrokken. Trof daar de Duitse jongen Franky weer, leuk. Om 10:30 uur was ik weer op " mijn " kamer bij de fotograaf. Het voelde goed. Heb wat boodschapen gedaan en heb lekker wat op internet zitten klooien, uurtje slapen etc. Vandaag geven Ad en Ellen een groot feest, waar ik helaas niet bij kan zijn. Heb vanavond heerlijk gegeten in een van de vele tapas bars. Het was gezellig druk, en zowaar een zonnetje. Nog een tijd op het plein zitten kijken naar pelgrims die vandaag waren aangekomen. Sommige waren erg geemotioneerd. Ik had dat meer voor die tijd dan bij het aankomen in Santiago. Soms raar hoe je gevoelens werken, je heb er niet altijd de regie over. Morgen proberen weer eens echt uit te slapen en daarna de stad verkennen, in die gedeelte waar ik nog niet geweest ben. Precies over een week, zie ik Maria weer, eindelijk!!!

1. Afra Schouten:
    25 augustus 2012
    Hi Pup. Ik was de laatste week op vac.met de senioren (KBO)en kon je dus niet meer iedere dag lezen, maar ik vertel het toch aan iedereen. Ze vragen dan :"is het familie van je" ?Ik zeg dan neen, maar zo voelt het bijna !! Ik zit ook vreselijk op te scheppen over je hoor.nu ben ik net terug van het feest van Ad en Ellen en heb alles dus achter elkaar gelezen.ontzettend gefeliciteerd hoor. Rust nu maar lekker uit. groetjes van a.c.schouten uit maarssen
  2. Leonie van Betten:
    Ha Peet,
    En nu langzaam wennen aan het gewone leven. Wat zul je het meest missen van de Camino? En wat het minst? Heb je al 'churro's' gegeten? Dat zijn 'n soort deegrolletjes die in chocolade worden gedoopt. Heerlijk en dus de moeite van het proberen waard. Veel plezier in Santiago!
  3. Paul en Marja:
    26 augustus 2012
    Dank je wel voor alle mooie verhalen, we zullen ze missen.
    En voor volgende week: rust lekker uit en geniet van een fijne vakantie met Maria!!!
  4. Adrie:
    Hallo Pup,

Wijs besluit om lekker te stoppen! Je hebt tenslotte wel genoeg kilometers gemaakt! En in je schoenen lopen te soppen is ook geen pretje! Nog gefeliciteerd met met de verjaardag van Sanne ( en bij deze , Sanne Gefeliciteerd met je 31 lentes!)
    Ga lekker genieten van je welverdiende vakantie en natuurlijk straks samen met Maria!
    Veel plezier gewenst de komende weken en daarna zien we elkaar weer!

Lieve groetjes van Adrie
  5. Luc De Brandt:
    27 augustus 2012
    Hoy Peter, hang nu maar een weekje de toerist uit......je bent lang genoeg pelgrim geweest ! Verken Santiago even en vergast ons op wat mooie fotos.