Vroege vogels zijn soms rare vogels.

2 augustus 2012 - Carrión de los Condes, Spanje

Donderdag 2 augustus 2012. Waarom deze aparte titel. Gisteren lag ik op een slaapzaal met ruim 25 bedden. Tegenover mij lag een man 's middags al een tijd te slapen. 's Avonds lag hij al om 20:30 uuur in zijn bed en was verontwaardigd dat mensen nog met elkaar spraken en allerlei dingetjes deden. Om 04:15 uur, stond die zelfde persoon naast zijn bed met een schijnwerper op zijn hoofd en maakte behoorlijk veel lawaai. Ik kan daar nog steeds slecht tegen. Zo iemand moesten ze diskwalificeren, maar dat kan niet he! Noodgedwongen ook maar om 07:15 uur gaan lopen. De tocht was ruim 24 km en het eerste gedeelte liep langs het Canal de Castilla. Merk dat ik zo langzamerhand wel naar het einde verlang. Volgens mij ook mijn lichaam, want ik heb het idee dat ik steeds meer kleine kwaaltjes krijg. Nu weer last van mijn rechterknie. Was gisteren wel 12% klimmen en afdalen was zelfs 18 %. Dan komt het wel op je knieen aan. Maar toch! Heb vandaag daarom ook wat rustiger gelopen. Het is nog steeds alleen maar graanvelden. Zag weer een herder met zijn schapen op de velden lopen. Vond wel grappig dat de hond, die even niets te doen had, rende naar een grote strobaal en precies ging liggen waar een klein beetje schaduw was, handig beestje. Voor mij vandaag geen schaduw. Een goede proef voor morgen. Dan o.a.  17 km lopen door de graanvelden, geen schaduw, helemaal niks. Ben vandaag aangekomen in Carrion de los Condes. Een leuk en gezellig druk stadje. Heb hier nog gauw geld gepind, want dat schijnt de eerste dagen niet te lukken. Heb een hostel geboekt. €5,- duurder, maar slaap in een kamer met nog iemand en ook nog ligbad en gratis alle was laten doen, kassa! Kocht op de markt, 2 bananen, sinasappel, appel en twee perzikken, voor €1,50 . Dat luk je niet in Nederland. Santiago nog 405 km.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Teun Baak:
    2 augustus 2012
    Ha die P!

Het is haast niet bij te houden! Als ik het lezen van jouw reisverhaal een paar dagen achterwege laat, ben je alweer zoveel verder. Je gaat als een speer. Geen wonder dat je lichaam soms wat protesteert.
    Het slapen in zalen met zoveel andere Caminotypes lijkt mij geen pretje. Die pelgrims snurken enorm, heb ik wel eens gelezen ;-)
    Houd goede moed! Het gaat om de reis, niet om het doel.

Teun
  2. Corrie:
    3 augustus 2012
    Ha die Peter.
    Daar zijn we weer. Carrión de los Condes heb ik op de kaart gevonden; alweer halverwege Burgos en Leon!
    Na Leon trek je door het westelijk deel van het Cantabrisch Gebergte. Dat zal wel stevige kost zijn, maar jij kunt het en dan ligt de weg naar Santiago voor je open.
    Veel sterkte Pup!
    hartelijke groet ook van Corrie,