Aangekomen in Burgos.

30 juli 2012 - Burgos, Spanje

Maandag 30 juli 2012. Ben nog iets vergeten te vertellen van mijn tocht van gisteren. De route liep grotedeels door bossen. Het schijnt dat dit stuk, met name in de middeleeuwen, het gevaarljkste gedeelte was. De reden, er waren daar wolven en struikrovers. Beiden zijn nu verdwenen. Ik lag op een kamer voor 12 personen. De eerste stond al op om 05:15 uur. Zo ook een groep jongeren uit Zuid-Korea. Hoop kabaal, allemaal lampjes aan etc, probeer dan nog maar te slapen. Uiteindelijk ben ik om 06:45 uur opgestaan. Was de laatste. Na ontbijt ben ik gaan lopen. Tot mijn grote verbazing zag ik de groep Koreanen al na een uurtje lopen. Nu weet ik waarom ze zo vroeg vertrekken Van elk plantje, bergje etc. worden foto's genomen. Heb ze vandaag ook niet meer gezien. Het begin was werkelijk schitterend. Mist die langzaam door de zon wordt verdreven. Verder ging ik behoorlijk omhoog, zodat ik een fantastisch uitzicht had. Vond het allemaal weer heel bijzonder. De tweede helft van de route was veel minder interessant. Kilometers langs het hek van het vliegveld lopen, om daarna dwars door het industriegebied te moeten, nee er waren mooiere routes. Uiteindelijk in de stad Burgos aangekomen. was nog een heel eind voordat je in het mooie oude gedeelte komt. Moest zelfs in de rij staan voor een slaapplaats in de gemeentelijke Auberque. Heb en brief van de fysiotherapeut, waarin die aangeeft, dat het beter is dat ik in een stapelbed, beneden slaap. Gelukkig houd men er rekenening mee. Morgen weer een tocht van 30 km. Naar Santiago nog 499 km.

1. Ina van Drielen:
    30 juli 2012
    hoi pelgrim fijn dat je zo kan genieten van alle dingen om je heen.
    suc6 in burgos
  2. Ies:
    Hoi Pup,

Wij zijn ook weer terug uit Italie en hebben onderweg je verhalen kunnen volgen via WiFi.Wat een techniek in deze wereld .Dat was ten tijden van de eerste pelgrims wel anders .Dan konden ze zelf pas na de heen en terug reis hun verhalen vertellen . Nog heel veel mooie loopkilometers toegewenst .Ies en Tonny Bos
  3. Marja:
    Hoi,

Jan en ik zitten in Ierland. Ook wij kunnen je verhalen per internet volgen. Eergisteren ontmoette we een Engelsman die de camino had gelopen met...20 kilo op zijn rug. Lijkt ons veel. Knap dat jij alles zo goed doorstaat en steeds vlotter gaat lopen. Succes met de laatste loodjes!
  4. Kees Janssen:
    30 juli 2012
    Dag Peter, je kent me niet, maar ik heb vandaag je website/blog gevonden omdat ik contact zoek met iemand die momenteel op de Camino is. Mijn naam is Kees Janssen en ik heb 5 jaar geleden de Camino gelopen. Het is uiteindelijk het beste geworden wat ik ooit in mijn leven heb gedaan en het heeft mijn leven totaal veranderd. Ik wens je toe dat jouw Camino je ook gaat brengen wat je nodig hebt. Ik ben nu bijna 54 en ben na mijn Camino in Spanje blijven hangen (woon nu in Madrid). Ik zoek iemand die een foto van een voor mij en mijn vrienden hele belangrijke plek zou kunnen maken. Ik wil je niet gelijk met "het verhaal" erachter lastig valllen, wellicht heb je daar wel helemaal geen behoefte aan. Mocht je echter geïnteresseerd zijn dan zou dat natuurlijk geweldig zijn. Je kunt me bereiken via [email protected]. Wat ook je beslissing is, ik ga het verloop van je Camino in ieder geval volgen en wens je vooral een Buen Camino toe.
    Met vriendelijke groet,
    Kees Janssen
  5. No:
    31 juli 2012
    Goed bezig pup! Op naar de laatste paar honderd kilometers!
    Liefs, No
  6. Paul en Marja:
    31 juli 2012
    Hoi Peet, we hebben heel veel bewondering voor je doorzettingsvermogen en je moed om met een pijnlijke rug, af en toe zere voeten en in de brandende zon snakkend naar een biertje deze tocht in je eentje te voltooien! Wij doen het jou niet na. Succes bij de laatste 499 km!!!
  7. John:
    31 juli 2012
    Mooi de foto's met de combinatie mist-zon.