Op weg naar Ages

29 juli 2012 - Agés, Spanje

Zondag 29 juli 2012. Gisteravond heerlijk gegeten in het hotel. Ook daar een speciaal Pelgrimstarief, maar wel heerlijk eten. Grappig idee dat Gitty en Gerard misschien wel aan hetzelfde tafeltje hebben gezeten als ik. Ben voor de twee keer tijdens mijn lange tocht snotverkouden geworden. Misschien wel omdat ik de hele dag erg zweet en soms door de harde wind ik het best fris kan hebben. Mede daarom heb ik besloten om vandaag niet heel ver te lopen. Ik besloot om naar het plaatsje Ages te gaan, 16 km verderop. Kon wel iets verder gaan, maar dan had je weinig kans op een slaapplaats. Burgos had ook gekund, maar dat was toch ruim 36 km. Omdat ik toch moet wachten tot 1 september omdat dan Maria arriveert, heeft het niet zoveel zin om al te snel te gaan. Ik vertrok in dichte mist en moest ook gelijk aan de bak, want de eerste km gingen alleen maar omhoog. Mijn vriend Sikko schreef pas, het lijkt af en toe wel de A12. fille rijden. Als dat zo zou zijn, dan was het vandaag een autoloze zondag. Ik heb de eerste uren helemaal niemand gezien. Ik wist dat ik goed liep, anders zou je denken..... Na een paar uur, begon de zon te schijnen en dat loopt toch wel beter. Na een lekkere wandeling kwam ik aan in het plaatsje Ages. Zag gelijk een Auberque. Had me al bijna geinstalleerd, toen ik ontdekte dat wifi daar kapot was. Jammer voor hen, maar ben toch maar verder gegaan. Achteraf gelukkig maar, want waar ik nu zit is mooi, schoon en de mevrouw gaat vanavond Paella maken, heerlijk. Eingelijk is dit een rustdag. Ik geniet dus weer met volle teugen. Zit nu in een cafe, vol met Spanjaarden en heb het gewoon erg naar mijn zin. Morgen naar Burgos. Santiago nog 520 km.

1. Leonie van Betten:
    29 juli 2012
    Hoi Peter,
    Daar ben ik ook geweest. Daarna liep ik verkeerd in de richting van Burgos, dus let goed op, anders kom je langs een vervelende weg te lopen. Eerlijk gezegd was dat zó gevaarlijk, dat ik 'n paar honderd meter (wrs. iets meer) heb gelift.
    Burgos binnenlopen is niet geweldig, want je moet eerst een heel eind langs de weg naar het centrum. Misschien is dat inmiddels veranderd. Goed dat je het rustig aan doet. Vanaf Burgos deed ik er nog 2 weken en 2 dagen over. Zet 'm op!!
  2. Gitty Rutten:
    29 juli 2012
    Hoi pup
    Wij hebben in villafria de bus...genomen om naar burgos te gaan. Wilden liever onze krachten sparen, om burgos te kunnen bewonderen. Het is een mooi stad! Geslapen in Emaus, bij Franse vrijwilligers. Alles prima, maar wel n eind uit de route, dus toch de kilometers gemaakt;)
    Ik had het leuk gevonden, om jou uit te nodigen voor mn verjaardag volgende week, maar je doet t rustig aan, jammer! Slapen nu in Leon in n studentenhuis Residense op de avendia Alcalde Miguel Castano vlakbij jardin de san fransico. Prima, lekker rustig.
    Beterschap met je verkoudheid.
    G en G xx