Aangekomen in Troyes

28 mei 2012 - Troyes, Frankrijk

Zondag 27 mei 2012. Eerste Pinksterdag. Zo voelt het echter niet. Weer mooi weer en vandaag en heel andere route als de dag ervoor. Vandaag lopen we langs de D20, via allerlei kleine dorpjes naar Troyes. We hebben voor 2 nachten een slaapplaats geregeld in een voormalig seminaire te Troyes. Een mooi oud gebouw waar in het verleden priesters werden opgeleidt. In tegenstelling tot Hemelvaartdag, waren  op 1e Pinksterdag wel veel winkels open en was het gezellig druk op straat. Lopen gaat prima, maar heb wat problemen met de juiste afstelling van mijn rugzak. Nu het warmer is geworden en ik geen dikke fleexe vest draag, krijg ik de rugzak niet strak genoeg op de heupen. Hierdoor trekken de banden aan mijn schouders, die na ruim een uur pijnlijk worden. Regelmatig korte pauzes helpt wel. Was een leuke wandeling. Begin van de middag kwamen we aan in Troyes. Een mooie stad met erg veel zogenaamde Vakhuizen. Lijkt een beetje op huizen uit Duitsland. Omdat we te vroeg waren, hebben we op onze slaapzak lekker in een park wat geslapen. Om 17:00 uur konden we naar onze slaalkamer toe. Goede douches en een goed bed. Daarna zijn we naar het centrum gegaan waar we lekker hebben gegeten op een van de vele terassen. Leek wel of heel Troyes uit eten ging. Gezellig druk. Op de terugweg kwamen we langs een cafe met terras en een groot tv-scherm, waarop voetbal was te zien. Frankrijk tegen IJsland. Omdat het heerlijk weer was, hebben we met een drankje de wedstrijd uitgekeken. Daarna naar onze kamer gegaan om lekker te gaan slapen. was weer een afwisselende en mooie dag.

1. Elisabeth:
    28 mei 2012
    Hallo Pup, ik volg al enige tijd je verslag van je "jakobsschelp-reis".
    Fantastisch, knap en mooi dat je dat doet.
    Het roept bij mij herinneringen op aan broeder Kees in habijt, die, gesterkt door de ochtendmis met een glimlach zich een weg baande door de ochtend nevel van Vezelay .
    Lieve groeten van Nico en Elisabeth
  2. Gerard:
    28 mei 2012
    Antoinette en ik genieten bijna dagelijks van je verslagen. Nou zijn we toevallig ook beiden francophiles, en waar je nu loopt kennen we best wel goed. Ik denk dat je ook nog in Puy de Dôme komt, maar dat is nog wel een stukje verder. Dat is een middeleeuwse halteplaats. In de kathedraal stond de bisschop iedere morgen de pelgrims op weg te biddeen. Die kerk ligt heel hoog en de pelgrims hadden het vooreel dat ze meet eenlange afdaling begonnen
    Houd moed, en houd vol, Gerard.
  3. Jacoline:
    Ha Pup,

Ook wij lezen bijna dagelijks je reisverslagen, het is bijna verslavend, we volgen je op de voet hoor!
    Je schrijft erg leuk en maakt regelmatig bijzondere en spannende dingen mee en wat heb je al een eind gelopen.(Op de kaart staat 2017 km maar dat zal niet kloppen:)

Wat fijn dat jullie nu ook mooi weer hebben!

Ons vrienden weekend in Winterswijk was top! Prachtige omgeving, prachtig weer, veel gezelligheid. Uiteraard hebben we je gemist, volgend jaar ben je weer van de partij.
    Veel loop plezier!

Lieve groet,
    Rien en Jacoline
  4. Adrie:
    Ha Pup,

Net weer even je belevenissen vaan de afgelopen gelezen!
    Zo te lezen is het wel even anders he? lopen met warm weer.
    Doe het rustig aan, veel drinken (water natuurlijk!)
    Het is wel een hele belevenis he?
    Wij hebben een heerlijk vrienden Pinksterweekend gehad.
    Wel raar dat je er niet bij was (maar wel in gedachten!)
    We hebben een heerlijk weekend gehad. Erg mooi weer, leuke dingen gedaan, veel gezelligheid, nou, je kent het recept!!
    Fijn voor je dat alles zo te lezen naar wens gaat!
    Veel loopplezier en tot mails

Lieve groetjes van Adrie
  5. Luc De Brandt:
    31 mei 2012
    Pup, hopelijk heb je ook wat kunnen genieten van het mooie stadje Troyes