Het is zoals het is!

1 juni 2012 - Saint-Cyr-les-Colons, Frankrijk

Dinsdag 29 mei 2012. Het is zoals het is. Een door Aaltje veel gebruikte uitspraak. Deze dag kreeg deze uitspraak wel een heel bijzondere lading. Aaltje vertelde mij op 1e Pinksterdag dat zij wat last had van een plekje onder haar linkervoet, ter hoogte van haar hak. Op 2e Pinksterdag, onze rustdag had zij er niet echt veel last van. We hebben die dag de etappes samengesteld tot Vezelay. Dinsdagmorgen hebben we eerst nog wat spulletjes op de post gedaan. Elke ons minder in je rugzak, is meegenomen. Daarna geprobeerd uit Troyes te komen. Dat viel niet mee en we hadden al aardig wat km gelopen voordat het eindelijk het geval was. Aaltje gaf toen aan dat zij steeds meer pijn kreeg en dat zij niet verwachtte de route die dag te kunnen uitlopen. Bij toeval zagen wij een bordje " polikliniek", en dan in het Frans. We zijn daarheen gegaan en Aaltje werd direct door een dokter onderzocht. Zij bleek een ontsteking onder haar voet te hebben. Normaliter een injectie en dan vier weken rust. Zij heeft het nog even geprobeerd met een speciaal inlegzooltje, maar dat werd het niet. Omdat zij bijna niet meer kon lopen, hebben we als uitzondering dit keer een taxi genomen naar onze slaapplaats in het plaatsje Bouilly. Daar  heeft zij de verzekering gebeld om haar te komen ophalen. Ons "galgenmaal' hebben we genuttigd bij de plaatselijke pizzeria. Deze tent zal nooit een ster verdienen. Plastic tafel en stoeltjes, plastic bekertjes, plastic bestek, maar wel een kartonnen bord. (zie foto's). De pizza smaakte wel goed. We hebben er toch maar gezellige avond van gemaakt. 's Avonds nog geborreld in de mooie tuin, bij onze slaapplaats. Morgen alleen verder. Zal best even wennen zijn, we hebben in iedergeval een fijne tijd samen gehad.

1. Tom:
    hey

Jammer dat je u wandel partner gaat moeten missen, maar we vinden het tof dat je al zo ver bent opgeschoten, wij volgen al u reis verhalen.

groetjes
    Tom & Tom
  2. Joke Woldhuis:
    Waardeloos Peter! Voor jou en haar. Groeten van Joke
  3. Luc De Brandt:
    1 juni 2012
    Hoy Peter, spijtig dat je stapgenote van het toneel moet verdwijnen.....maar jij komt zeker aan de finish. Kop op en de neus in de richting van Santiago de Compostella
  4. Margriet westerhof:
    3 juni 2012
    Lieve Pup,via facebook heeft Berber me uitgelegd hoe ik je kan volgen,ik was opeens alles kwijt van je,wat sneu voor Aaltje,dan baal je toch wel dat je moet omkeren,maar jij komt er zeker wel.
    Liefs je zus,