Aardige mensen!

17 mei 2012 - Château-Porcien, Frankrijk

Donderdag 17 mei 2012. Na weer eens een heerlijk Nederlands ontbijt, vertrokken we naar Chateau Porcien, ruim 21 km verderop. Het was een mooie zonnige dag, die ons langs mooie riviertjes en weiden met veel koeien leidden. Langzaam zag je dat de omgeving veranderde, steeds minder bos en veel meer akkerland. Deze akkers met allerlei verschillende gewassen zijn zo groot, dat zie je niet in Nederland. 's Middags kwamen in Chateau Porcien aan. Er was daar een Municipal Gite, waar je als pelgrim gratis kan overnachten. De code van de deur krijg je bij het gemeentehuis, cafe of supermarkt. Het was die dag Hemelvaartsdag, dus alles was gesloten. Probleem. Moe, hongerig en dorstig in een uitgestorven dorp. Twee oude mannen vertelden ons waar we de code misschien konden krijgen. Ergens aangebeld, geluk, de man wist de code. Betrof een kleine ruimte met vier bedden, wc en douche. Meer heb je niet nodig. In het enige open gok cafe konden we wat drinken. Eten zou niet lukken. Terug in ons "hok" werd er op de deur geklopt. Het was een van de oude mannen die ons de weg had gewezen, samen met zijn vrouw. Blijkbaar vond hij het zielig voor ons. Zijn vrouw heeft ons later heerlijke macaroni, salade en een toetje gebracht. Een feestmaal. 's Avonds gevierd dat ik de 500 km grens was gepasseerd. Aardige  mensen die Fransen!

1. Wim:
    20 mei 2012
    Hoi Pup.
    Lekker eten, aardige mensen, mooie omgeving, mooie slip....en een afgetraind lijf: het gaat nog steeds voorspoedig met je!
    Kom je nog bij het adres wat ik jou gegeven heb?
    Ik lees het wel. Goede reis verder.
    Groet,
    Wim
  2. Maria Roodenburg:
    20 mei 2012
    Zeker aardig zeg! Dat is wel bijzonder he, dat je zulke vriendelijke mensen treft.
  3. Luc De Brandt:
    21 mei 2012
    Pup, je ziet dat er toch overal aardige mensen zijn. Knappe franse slip in een atletenlijf.....