Dingen kwijt en toch weer gevonden

16 mei 2012 - Lalobbe, Frankrijk

Woensdag 16 mei 2012. De dag begon rustig. Een ontbijt en gelegenheid om een stempel te krijgen voor je pelgrimspaspoort. Leon ging zijn paspoort uit zijn rugzak halen. Hij kwam verschrikt terug met de mededeling dat hij zijn echte paspoort en ook dhet pelgrimspaspoort en nog wat zaken, was kwijtgeraakt. Hij vermoedt dat hij dat gisteren onderweg was verloren, want de rits van het vak waarin alles had gezeten, stond open. Ik vroeg aan hem of hij zijn rugzak echt goed had doorzocht, omdat ik ook soms dingen op een andere plaats weer terugvond. Nee hij wist zeker dat hij het onderweg was kwijtgeraakt. Direcht hierna is hij met de bewoner van ons logeeradres een gedeelte van de route terug gereden. Ook bij de vorige  logeeradres geinformeerd. Helaas zonder resultaat. Daarna naar de plaatselijke politie voor het doen van aangifte. Na enkele uren kwam hij met de aangifte weer bij ons. In Reims kon hij duplicaat formilieren krijgen, ook voor de Camino. Veel later als gewenst, gingen we op pad, naar het dorpje Labello. Het was een schitterende tocht met mooi weer en vele mooie uitzichten.  Zag ook een soort slang, de hazelworm, voorbijgaan. Omstreeks 17:00 uur werden we hartelijk ontvangen door een Nederlands echtpaar die daar een heel mooi huis hebben. Na een lekker pilsje werden wij naar ons slaapplaats gebracht. Een schitterend oud huis helemaal nog in de oude stijl. Het werd verwarmd door middel van een houtkachel.  Maria; net zo kachel als wij in Friesland hebben gehad. Leon ging toch nog maar zijn rugzak nakijken. Tot zijn grote verbazing en ook wel schrik, vond hij in een ander zak, al zijn " verloren" papieren terug. Toen besefde ook hij dat hij beter eerst zijn rugzak had moeten nakijken. Fijn voor hem dat alles weer compleet was. We hebben een stevige maaltijd genoten in het restaurantje in Labello. Een stevige Ardenner soort hutspot met spekjes. Voedzaam en ook lekker. Morgen een beetje feest. Als ik nog 15 km loop, dan heb ik 500 km gelopen. Vind dat best een mijlpaal. Ik hoop dat te vieren met een goed glas Whisky. Ben toch wel een beetje een pelgrim, want het is al een week geleden dat ik mijn laatste whisky op heb, best zwaar hoor!

1. Gitty Rutten:
    16 mei 2012
    Ja Pup, het klinkt ook echt zwaar dat pelgrimeren. Beetje lopen;),lekker eten en heerlijke biertjes en nu ook nog een wisky erbij! Ik hoop dat onze tocht ook zo verloopt, haha.
    Groetjes Gerard en Gitty
  2. Maria Roodenburg:
    16 mei 2012
    Ook ik krijg bijna medelijden: viergangen diners begeleid door exclusieve wijnen, ontvangen worden door wildvreemde mensen met wie je een super gezellige avond hebt en die je een slaapplaats en bbq aanbieden etc. etc. 't Valt allemaal niet mee...... hihi
    Maar 500 km al: dat is al zo'n vijfde deel; t begint op te schieten ;-)
  3. John:
    16 mei 2012
    Zelfs ik word enthousiast. Ter voorkoming dat iedereen deze tocht gaat lopen af en toe ook je pijntjes "hier en daar" in je story's verwerken :-)
  4. Rob Kamer:
    17 mei 2012
    Goed bezig Peter!! Mooie verslagen; ik hoor het jou allemaal vertellen als ik het lees; grappig!
    Maak er een mooi feestje van vandaag: Pelgrimsfeest op Hemelvaart! Hoe mooi wil je het hebben?!

Groeten!
    Rob
  5. Tonny Verheul:
    17 mei 2012
    Hoi Peter, Klinkt allemaal nog steeds heel spannend en leuk. We zijn elke keer weer nieuwsgierig naar het vervolg van je verhaal. Alweer 500 kilometer! Wel leuk een tijdje op te lopen met anderen, lijkt me. We zullen er een wijntje op drinken. Op naar de volgende 500!
    Groetjes Alex en Tonny
  6. Adrie:
    Ha Pup,

Ik heb ondertussen echt met je te doen! Zo wil ik ook wel een paar maanden doorkomen ( maar dan zonder zoveel kilometers te lopen!)

Prettige loopdag gewenst!!

Adrie
  7. Leonie van Betten:
    Ha Peter,
    Steeds als ik je berichtjes lees, bevliegt me toch weer het verlangen om de Camino te gaan lopen. Ja, ik heb heimwee. Geniet ervan.
    groetjes, Leonie
  8. Tjakko:
    geweldig, 500 kM!
    ga zo door. ik ga er ook een whisky opnemen dus als je nipt, denk ook even aan mij.
    grt, Tjakko
  9. Ina van Drielen:
    17 mei 2012
    het begint van lieverlee een culinaire exercitie te worden peter ,geniet maar .............
  10. Ies:
    Hoi Pup,

Het echte werk gaat nu (na 500km)beginnen,eerst Reims endan???? de Champagne streek. Ga alvast maar sparen voor een klein flesje. Groet Ies
  11. Ad Spruijt:
    17 mei 2012
    Ja wat moet ik hier nog aan toe voegen?
    Het is gewoon afzien, das wel helder! Sterkte en keep going!!
  12. Marijke:
    18 mei 2012
    Leuk je verhalen te lezen! Je schiet ook al aardig op. Als er elke dag een lekker biertje na het lopen klaar staat en heerlijke maaltijden dan wordt het een geweldige pelgrimstocht. Succes verder!
  13. Fred van Alphen:
    18 mei 2012
    Beste Peter,
    Op mijn advies mag je gerust dagelijks een goed glas wijn drinken.
  14. Trijntje Bakker:
    19 mei 2012
    He hoi Pup,

Dat klinkt goed hoor! Ik zou bijna ook zin krijgen om die tocht te lopen al denk ik dat het best wel zwaar is, vooral als het slecht weer is.
    Wel heel leuk dat je veel verschillende mensen ontmoet en als je een poosje met lotgenoten een poos kunt optrekken.
    Vervelend hoor die diners en borreltjes onderweg! Wij wensen je veel succes en mooie ervaringen en natuurlijk sterkte! We kijken uit naar je volgende reisverslag! Groetjes Klaas en Trijntje
  15. Peter Humaan:
    20 mei 2012
    Hallo Peter
    Zo te lezen gaat het je goed af. Zet door op de moeilijke momenten, geniet van de omgeving, en vooral .. volg het dagelijks advies van je huisarts op.