Een aparte dag

15 mei 2012 - Aubigny-les-Pothées, Frankrijk

Dinsdag 15 mei 2012. We vertrokken ongeveer 10:00 uur voor onze volgende logeeradres ergens in het kleine dorpje Aubigny-les-Pothees, 20 km verderop. Omdat ik onvoorzichtig ben geweest met het drogen van een van mijn slips op een houtkachel, er zaten wat gaten in, moest ik op de markt van Rocroi snel een nieuwe kopen. Met nieuwe boekjes via de plaatselijke VVV; voor de etappes tot Reims, gingen wij met donkere wolken richting eindbestemming. Wij hadden met ons drieen afgesproken dat we bij elkaar blijven, zolang het gezellig is, in ieder geval tot en met Reims. Het heeft ook voordelen met meerdere op een logeerplaats. Je krijg vaak dan groepskorting, zeker als je maar een kamer nodig hebt.

De dag stond in het teken van het weer. We hebben die dag, zonneschijn, regen, hagel en windstoten gehad. De omgeving die dag was geweldig. Noord Frankrijk is echt de moeite waard om er eens een vakantie te vieren. Nergens onderweg konden we iets drinken. We hebben toen maar onze lunch in een soort groot bushokje genuttigd. In het plaatsje

L; Echelle hebben we een heel mooi oud kerkje bezichtigd. Net voor onze eindbestemming kregen we zoveel regen op onze kop, dat we als verzopen katten aankwamen op onze eindbestemming voor die dag. Na een heerlijke Leffe en een warm bad, kwam het goede gevoel al weer gauw terug. Het diner bestond uit vier gangen met meerdere verschillende soorten wijn. Het is echt een goed gevoel om een " pelgrim" te zijn. Nog wat mails verstuurd en wat gelezen. PS foto's komen later, want dit verslag is op iemands prive pc gemaakt.

1. Corrie:
    17 mei 2012
    Het weer is nog niet al te best,nou hier ook niet.
    Maar we houden goede moed. Leuk dat je medewandelaars hebt ontmoet,samen sterk wat jij!
    Maria komt zo naar ons, gezellig, we eten met elkaar ,lekker
    glaasje wijn door Arie uit gezocht dan is het prima in orde!
    Peter het ga je goed liefs van ons,Corrie.