Ben ik al een beetje veranderd door de Camino?

3 juli 2012 - Mussidan, Frankrijk

Dinsdag 3 juli 2012. Na een heerlijke nacht ( de beden zijn niet allemaal van goede kwaliteit)  zijn we weer vertrokken voor de zoveelste etappe, nu naar het stadje Mussidan. Ging vandaag gelukkig weer een stuk beter als gisteren. Had geen last meer van mijn voet. Was wel weer erg warm. Blijkt dat waar wij lopen nu het warmste plekje van heel Frankrijk is. Altijd beter als regen. De tocht van 25 km ging erg voorspoedig en we waren al redelijk op tijd in het stadje. Naar het gemeenthuis om ons te melden voor de gemeenteherberg. Daarna aan de andere kant van het stadje werden we opgewacht door een vrouw die ons binnenliet. Kwamen een bekende pelgrim uit Frankrijk tegen. Om je was te doen, de volgende tip. Je gaat douchen en ook bijvoorbeeld  je haar wassen. Je vuile kleding leg je op de grond in de douchebak. Alles eerst goed nat maken, daarna haar wassen en daarna het schuim vanuit je haren op je vuile was laten vallen. Tegelijk, met je voeten net als druiven persen over je kleding lopen en flink stampen. Daarna uitwringen en even naar de plaatseljke wasserette om je was te laten drogen. Dit alles binnen 25 minuten, handig he. Vanavond misschien wee eens een pizza. Oh ja wat betreft de titel, lees deel twee.

1. Margriet westerhof:
    3 juli 2012
    Hoi pup,zo wassen wij ook altijd als we met de boot wegzijn,
    Lekker makkelijk gewoon onder de douche met de shampoo van het haar wassen.
    Lachen dat je die vrouwen hebt aangesproken op hun gedrag,je bent assertief hoor,maar volgens mij was je dat altijd wel toch?
    Maar ik denk zeker dat je verandert door zo n avontuur,dat kan toch niet anders?
    Sterkte weer.liefs
  2. Arie en Matty:
    4 juli 2012
    Peter zijn een poosje weg geweest dus al je verslagen nu wel
    weer gelezen. Waar haal je de moed vandaan om elke dag toch
    weer een reisverslag te maken. Je wordt zowel handig ook voor
    wat je grote was. Misschien ook een idee voor thuis ? Nou veel
    succes verder, we lezen het wel weer.