Ben ik al een beetje veranderd door de Camino deel twee?

3 juli 2012 - Périgueux, Frankrijk

Wilde even hebben over het feit dat je vaak hoort van mensen die de Camino hebben gelopen, dat je anders thuis komt. Je bent veranderd door de tocht en alles wat je heb meegemaakt. Ik ben nu al over de helft van mijn tocht en wil kijken of ik veraderingen waarneem. Ten eerste voel ik mijn lichameljk en ook geestelijk beter sinds lange tijd. Kon het laatste jaar ook vaak boos en geirriteerd zijn. Volgens mij is dat ook veel minder geworden. Ook het onthaasten is veel minder. Heb echter pas gemerkt dat al die dingen er nog wel zijn. Leo en ik waren in een Super Manche voor het doen van wat boodschappen. We stonden in de rij en voor ons waren twee vrouwen, waarschijnlijk een moeder met haar volwassen dochter. Blijkbaar was er een actie met bonnen,' want ze wilde drie bonnen inleveren voor korting. Helaas had ze daarvoor te weinig boodschappen gedaan. Ze wilden toch graag de extra korting en gingen al keuvelend op hun dooie gemakkie de winkel in om te kijken wat ze nog konden kopen, terwijl er een hele rij met andere wachtende mensen stond. Ik hield ze in de gaten. Ze namen wat spullen uit het rek, bekeken het en namen het toch maar niet. Dit alles op hun tempo en die was niet hoog. Na enige minuten, merkte ik dat ik nog niet geheel onthaast  was en dat mijn irritatieniveau snel naar het rode vlak ging. Ik ben naar de vrouwen gelopen en heb ze in mijn gebrekkige Frans toch heel duidelijk gemaakt dat ze nu echt snel naar de kassa moesten om af te rekenen. Ze vonden mij niet echt aardig, geloof ik, maar de andere wachtende mensen wel. Ben misschien nog niet geheel onthaast, maar had toch een goed gevoel daarna!

1. Leonie van Betten:
    3 juli 2012
    Tuurlijk ben je al veranderd: Je bent bruiner, hebt meer conditie en kan beter tot 10 tellen. Noem dat maar niks…. <;-))) Houd dapper vol, ondanks de warmte!
    Groetjes, Leonie
  2. Luc De Brandt:
    3 juli 2012
    Hoy Peter....al denk je dat jeniet veranderd bent...jouw familieleden zullen dit bij thuiskomst zeker bevestigen.
    Ben terug bijgeraakt om jouw nieuwtjes te lezen na een paar dagen zonder internet.....groeten van jouw Vlaamse volger !
  3. Ank:
    4 juli 2012
    Ha die Pup,

Tja, je blijft een mens gelukkig. Verandering of niet, dat soort situatie zijn uitermate irritant. Brigitte Kaandorp bezingt zo'n situatie in 'Ik heb een heel zwaar leven', echt grappig: http://www.youtube.com/watch?v=JLNvBvJ-F00.
  4. Corrie:
    4 juli 2012
    Ha Peter weet je wat ik geloof dat wij een heel andere schoon zoon
    krijgen grapje!!!!!!!! heel fiijn dat het zo goed met je gaat
    Arie is weer aan het kijken waar je nu bent je bent een heel eind weg
    petje af, een goede reis op naar de Spaanse grens.
    Lief van ons,dag!