weer bijna 30 km verder

25 juli 2012 - Logroño, Spanje

Woensdag 25 juli 2012. Vannacht geslapen op een kamer met 5 andere personen. Omdat het best erg warm is, lig je 's nachts in een soort van waterbed. Omdat vandaag een van de zwaarste dagen zou zijn en de weersvoorspellng aangaf dat het misschien wel 38 graden zou worden, wilde de meesten vroeg vertrekken. Ik begrijp dat, maar om 05:00 uur met  behoorlijk veel lawaai je rugzak inpakken, neen dat gaat mij te ver. Toen ook nog het licht aanging, ben ik ook er maar uit gegaan. ik ben gaan lopen op het moment dat het een beetje licht begon te worden, om 06:15 uur. Was een mooie en af en toe pittige route, maar om dit als een van de zwaarste route te bestempelen, vind ik wat overdreven. In het stadje Viana, was bijna de opening van een groot feest. Iedereen liep in het wit met rode sjaal en de route was afgezet voor de stieren die door de hoofdstraat zouden gaan rennen. Er was vuurwerk en ook een optocht. Veel pelgrims bleven enkele uren wachten om dit spektakel mee te maken. Omdat ik een afspraak had met een fysio, besloot ik verder te gaan. Jennifer, een Amerikaanse vrouw, vroeg aan mij of ik het goed vond dat zij met mij mee zou lopen. Ik vond dat prima. Ik heb haar gisteren ontmoet en met haar en meerdere andere gegeten. Samen hebben we de laatse 12 km in de brandende zon gelopen. Ik moest wel tempo iets aanpassen, maar het was erg gezellig. Zij spreek  redelijk Spaans en dat is wel makkelijk als je in Spanje loopt. Ik leer haar wat Nederlands en zij helpt mij met wat Engelse woorden. Om 13:00 uur arriveren  we in Logrono. Heb de fysio bezocht. Zit inderdaad onderin  mijn rug niet helemaal goed. Zij heeft het behandeld en ik heb oefeningen gekregen. Morgen 30 km lopen met als eind doel Najera. Nog 624 km naar Santiago!

1. No:
    Ha Pup!

Ongelofelijk wat jij aan t doen bent! En ik vond de Nijmeegse vierdaagse al verschrikkelijk lang! Respect voor jou en de andere lopers!! Succes met de laatste paar honderd kilometers!! Groetjes, Nolani
  2. Rob Kamer:
    Geweldig Peter;
    "Nog 624 km naar Santiago"!!!!

Respect!!!
    Hartelijke groet,
    Rob
  3. Sikko Hulzenga:
    26 juli 2012
    Ha die Peter, je gaat als een speer! Je verhalen zijn leuk, alleen krijg ik het idee "dat je op de A12 in de spits zit". Beetje druk daar.
    Of verneem je dit met name bij de rustplaatsen? Alles wel met de tablet? Anders mogelijk een keer een harde reset geven. Het kan zijn dat door het vele openen van programma's, deze op de achtergrond open blijven staan, dus weinig geheugen beschikbaar. Wel een beetje warm daar. Voldoende drink/waterplaatsen onderweg? He man, veel succes. We keep following you!
  4. Gitty Rutten:
    hoi pup
    ik ben mn telefoon verloren onderweg, dus we kunnen niet bellen btj balen. tussen carrion de los condos en Ledigos, wrs bij t plassen. Misschien vind je hem wel. Ga in Leon een nieuwe kopen, maar ik ben ook al mn telnr kwijt. En hier bijna geen wifi.Het gaat je goed.
    groet G en G