Het wordt steeds gekker!

24 juli 2012 - Los Arcos, Spanje

Dinsdag 24 juli 2012. Gisteravond een gezellige avond gehad met een aantal Amerikanen en een Italiaan. Ik weet dat er heel veel Nederlanders de Camino lopen, alleen kom ik ze niet tegen. Gisteren zeker 60 mensen, maar ik was de einige Nederlander, ook wel eens leuk. Wilde niet zo vroeg opstaan als de meeste andere wandelaars, maar ze maken zoveel lawaai dat je er op een bepaald moment ook maar uit ga. Ik heb mezelf voor genomen niet in het donker te gaan lopen. Ik hoef dat ook niet te doen, omdat ik (en dat is niet om op te scheppen, maar ik loop vrij snel). Vanmorgen een half uur later vertrokken dan een Duitse plegrim. Ik heb een iets langere route genomen, ongeveer 2 km, en haalde hem halverwege in. De rest van de route heb ik met hem gelopen. Aardige man, is gids in de bergen o.a. voor  zoals bijv: Rinnie en Jan Dirk. Al pratend gaat het blijkbaar nog sneller, want we waren al om 11:00 uur op de plaats vam eindbestemming. Het plaatsje Los Arcos, 21 km verder. Was vertrokken iets na half zeven, dus heb er 4 1/2 uur overgedaan. Kon en wilde wel verder, maar daar was bijna geen slaapplek etc te bekennen. Beschouw het dus maar een beetje als rustdag. Morgen een pittige tocht van ruim 28 km en een behoorlijk bergje. Heb ook een afspraak aldaar gemaakt met de fysiotherapeut. Gaat best wel goed, maar als hij me er helemaal van kan afhelpen is dat nog beter. Slaap met 5 andere mensen op een kamer, 1 Amerikaanse, 1 Ierse en vader en dochter vanuit Engeland. Vanavond gaan we met ons zessen gezellig ergens wat eten. Het is een heel bijzonder tijd, I love it. Nog 652 km tot Santiago!

1. Ina van Drielen:
    24 juli 2012
    hoi pelgrim, ik ben benieuwd wat er straks door je heen gaat als je in santiago ben :-)
  2. Wim:
    24 juli 2012
    Schitterende foto's Pup, zo krijg je toch een beetje de sfeer mee van jouw reis!

Groet,
    Wim
  3. Tom S:
    Beste Peter
    Fijn om te lezen dat je steeds enthousiaster wordt. Petje af tot zover je nu al gekomen bent. Wat betreft je rugklachten. Ik adviseer iedereen te gaan lopen. Nou jij doet niet anders dus .....
    Ik wens je veel succes voor de laatste km.
    Gr. Tom S
  4. Conny:
    24 juli 2012
    Wel op tijd remmen als je in Santiago de Compostella bent hè?
  5. Lia pieters:
    24 juli 2012
    Ik open iedere dag jouw side om je te volgen,Lijkt wel een soort soap.vind het knap hoe je het zo volhoudt. Jij en ook jouw familie komen hier heel sterk uit.Nog effe en je bent er!
    Lia en Karel
  6. Ank:
    Ha Pup,

Wij gaan à.s. Donderdag als t goed is een dagje naar Bilbao, dan zijn we denk ik vlak bij elkaar! dus als je zin hebt..... Je bent iedere dag al behoorlijk vroeg op de plaats van bestemming. Maar het OV. is niet heel uitgebreid in Spanje, althans de bussen rijden niet heel vaak. Maar t zou gezellig zijn.
    Zijn nu in Santander, een prachtige stad met vooral veel prachtige stranden. Vanavond een prachtig vuurwerk op t strand met mooie muziek en heel veel mensen. Ons hotel is vlak bij t strand, weer een prima plek.
    Dag pup, groeten en loop ze.
  7. Rob Kamer:
    25 juli 2012
    Ga door Peet, ga doorrrr...!! ;-)
  8. Corrie:
    25 juli 2012
    Hallo Pup, wat een prachtige foto's! en je verhalen volg ik met veel plezier. Geweldig dat je al zoveel gelopen hebt heel bijzonder!
    Groeten, Corrie