Een bijzondere dag, mijn trouwdag!

1 juli 2012 - Périgueux, Frankrijk

Zondag 1 juli 2012. Vandaag een bijzondere dag want vandaag zijn Maria en ik 36 jaar getrouwd. 1 juli 1976 was een tropische dag. We hadden een schitterend feest in de school van mijn vader. Nu heel ver weg van Maria in een warm en mooi Frankrijk. We hadden gisteren een gezellige avond met meerdere pelgrims. Ik ontdekte dat mijn wandelbroek ter hoogte van het kruis begon uit te scheuren. Zal wel toeval zijn dat de broek daar begon te scheuren. Omdat ik het zonde vond om een nieuwe te kopen vroeg ik aan de rest of men naald en draad hadden. Onze Franse pelgrim, genaamd Jacky Putois, wilde perse mij broek repareren. Hij heeft een stuk van een zak uitgeknipt en dat netjes op de zwakke plek genaaid. Toch bijzonder dat bepaalde mensen je zo willen helpen. Ben hem dan ook erg dankbaar. Hj vond de muziek van Norbet Langensiepen ook erg mooi. Heb straks heel wat te branden en op te sturen, maar doe dat met plezier. Heb vandaag echt heerlijjk gelopen. Was echt wandelweer, niet te warm en de route ging bijna helemaal door het bos, wat een stuk lekkerder loopt dan asfalt. Had echt van die kippevel momenten. Ben op dit moment echt een goudhaantje dat ik dit allemaal kan en mag doen, fantastisch. Vandaag liepen we naar Perigueux, een behoorlijk grote en ook mooie stad. In de kathedraal weer een stempel bemachtigd. Heb gelukkig ook een nieuwe stempelkaart kunnen kopen, omdat de eerste op negen vakjes vol is. Logeren bij oudere mensen die bijzonder hartelijk zijn. Hij is en oud-collega van mijn vriend Ad, leraar Engels. Hij rookt zelfs een pijp. Vanavond gaan we gezellig met hem voetbal kijken. Ik heb op mijn tocht al zoveel aardige en bijzondere mensen ontmoet.

1. Rien de Groot:
    1 juli 2012
    Hoi Pup, gefeliciteerd met jullie trouwdag. Ook van Jan Dirk waar ik in Oostenrijk aan het klimmen ben. Denken vaak aan jou als we met die zware rugzak lopen, van ons zijn ze 15 kg. Je reis is imponerend, ook de goedheid van de mensen die je ontmoet. Veel succes en groeten van Jan Dirk en Rien.
  2. Margriet westerhof:
    1 juli 2012
    Hoi Pup van harte met jullie huwelijksdag,ik heb Maria ook al een berichtje gestuurd,dat ik me jullie huwelijksdag nog zo goed kan herinneren,warm weer,en een leuk feest in pappa s school,lineke was toen 5 jaar,en die viel op de grond in slaap.jammer dat Maria er niet bij is,straks de schade maar goed inhalen.liefs
  3. Mieke:
    1 juli 2012
    Ha buurman, gefeliciteerd met jullie huwelijksdag!
    Leuk om je verhalen te volgen, je schiet al lekker op. Geniet van je verdere reis!
  4. Sikko Hulzenga:
    1 juli 2012
    Peter en Maria, van harte gefeliciteerd met deze dag. Maria ook voor jou niet altijd een gemakkelijke tijd geweest. Maar de verhalen van Peter geven veel hoop dat de toekomst nog veel moois zal brengen. Peter het gaat allemaal prima. Het zal de komende tijd wel steeds zwaarder (heuvels/bergen/temperatuur) worden. Hou vol topper!
  5. Ad Spruijt:
    1 juli 2012
    Gefeliciteerd Pup, en Maria natuurlijk maar die hebben we gebeld (voicemail...). Ben benieuwd over welke collega jij t hebt want heb geen idee... Ik moet weer terug naar Spanje Italie. Ja ja Pup, zelfs IK kijk !! Neem maar een whiskey op je trouwdag!
  6. Maria:
    1 juli 2012
    Bedankt allemaal voor jullie felicitaties. Het is idd raar dat we nu zover bij elkaar vandaan zijn. Maar deze reis doet Pup zo goed en ik heb er alle vertrouwen in dat hij zichzelf weer helemaal terug vindt en de sociale en geestige man wordt, of misschien alweer is, die hij voor zijn ziek zijn was! En dan hebben we weer een mooie toekomst samen voor de boeg! Wie had dat 2 jaar geleden verwacht?!! Een ding is zeker: de wonderen zijn de wereld nog niet uit!
  7. Gitty Rutten:
    Lieve Pup en Maria
    Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag. 36 jaar dat is een hele tijd en nu niet samen om het te vieren. Maar dat zal in jullie vakantie vast goed komen.
    jullie hebbenn veel ups en dows meegemaakt. Hopelijk komt er nu een hele lange tijd met alleen ups!!!! Ik heb er zeker vertrouwen in!
    Morgen is Berber jarig, dus ook alvast met haar gefeliciteerd. Wij nemen er ook een borreltje op, proost!
    Pup als je zo doorloopt komen we elkaar toch nog tegen op de camino, dat zouden we echt heel leuk vinden. Wij moeten er iig 18 aug zijn, want de 19e staat ons vliegtuig klaar en moeten we naar huis.
    Nog heel veel loopplezier en hopelijk niet al te veel blaren.
    Xx gerard en gitty
  8. Elly:
    2 juli 2012
    Hoi Peter, alsnog van harte met jullie trouwdag. Het is erg leuk om je te volgen en al je verhalen te lezen. Ik vind ook dat je het mooi kan beschrijven. Veel succes verder en ik blijf je volgen.

Groetjes Elly
  9. Corrie:
    Beste Peter.
    Gisteren,na de kerk,hebben we Maria bloemen gebracht. Daarna zijn we doorgegaan naar onze schoonzus Riet voor haar verjaardag,de eerste zonder haar Aad.
    En nu van ons hartelijk gefeliciteerd met jullie 36e trouwdag;wij wensen jullie samen met Sanne en Berber alle goeds toe voor nu en voor de toekomst!
    Je pelgrimage verloopt,naar wij uit je berichten opmaken,uitstekend.
    Als je zo doorgaat hoef je na jullie vakantie niet meer terug.Nog wat dagen in Frankrijk en dan ga je de Frans-Spaanse grens over,het is haast niet te geloven.Petje af!
    Fijn dat je elke dag schrijft.We hopen je ook op je verdere reis van dag tot dag te kunnen volgen.Hartelijke groet,ook van Corrie.
    Arie.
    P.S. Vandaag is Berber jarig!Hartelijk gefeliciteerd.
  10. Rob Kamer:
    Hoi Peter,

Alsnog van harte met jullie Trouwdag...!
    Ga door hè Peet op de ingeslagen weg!

Groeten en recht zo die gaat!!

Rob
  11. Rob Kamer:
    2 juli 2012
    Nou vergeet ik nog een flauwe opmerking te maken over jouw gescheurde kruis...
    Volgende keer beter...!
  12. Tonny Verheul:
    Hoi Peter,
    Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag! en ook met de verjaardag van Berber natuurlijk. Jaren geleden hebben we gecampeerd in Perigueux, wij vonden het ook een hele mooie stad. Wat ben je al ver, je zult het nog jammer vinden als je straks je einddoel bereikt hebt. Veel plezier nog!
    Groetjes van Alex en Tonny
  13. Ina van Drielen:
    2 juli 2012
    peter en maria ook van ons geluk wensen natuurlijk
    groeten