Eindelijk in Vezelay.

3 juni 2012 - Vézelay, Frankrijk

Zondag 3 juni 2012. Na een lekker ontbijt en een foto voor het fotoboek van de gastvrouw ging ik helaas in de regen richting Vezelay. In het dorp was er een muilezelwedstrijd gaande. Allemaal karretjes met een muilezel er voor, die allerlei behendigheidsproeven moesten doen. Jammer voor hen dat het zo slecht weer was. Na enige uren zag ik dat er een cafe open was, tijd voor koffie. De enige andere gast was een Nederlander, die ook de Camino liep, maar dan in stukken van 5 weken per jaar. Even gezellig zitten praten waarna we allebei richting Vezelay gingen, maar via andere route. Al vrij snel zie je de mooie grote katheeraal liggen op de top van de berg. Dat wil echter nog niet zeggen dat je er dan al bijna ben. Eerst moet je nog door een dorp om daarna bijna drie km te klimmen. Vezelay is een mooi stadje wat erg in de teken van de Camino staat. Een kantoor voor de wandelaars voor allerlei vragen etc. De kathedraal is erg imposant. Was binnen tijdens een kerkdienst. Het zingen in zo'n gebouw is erg indrukwekkend. Heb een soort Stayokay onderkomen, net buiten Vezelay gevonden. Een nieuw gebouw, douche, toilet, keuken en een goed bed, voor € 13,-  pd. Heb zelfs gekookt, lekker en goedkoop. 's Avonds lekker gelezen en Ncsi gekeken op de tablet. Morgen lekker uitslapen , rustdag!