Een extra vrije dag!

6 juli 2012 - Sainte-Foy-la-Grande, Frankrijk

Vrijdag 6 juli 2012. Vandaag hebben we besloten een extra vrije dag in te lassen. Leo was nog niet helemaal hersteld en ik heb ook wat last van mijn maag, waarschijnlijk toch een soort virus. Qua tijd haalt het niet echt uit, heb tot eind augustus de tijd. Ik wil eigenlijk de Camino voor mijn vakantie met Maria ( zij komt op 1 september met het vliegtuig aan in Porto Portugal) beeindigd hebben. Zou leuk zijn als ik Finisterre ook nog kan halen, dat is 80 km verder, maar is niet perse noodzakelijk. Alleen denk ik niet dat ik gelijk met haar mee terug kan vliegen. Maria zal dat nog navragen. Anders ga ik misschien wel met een speciale busverbinding naar Nederland terug. Heb ik ook tijd om weer te wennen aan het gewone leven! Het stadje waar we nu verblijven is een leuk stadje met veel winkels etc. Ligt mooi aan de rivier. Ook best wel lekker een dagje een beetje aanklooien. De foto die ik heb bjgevoegd van de oude pelgrim, staat in de herberg waar we logeren. Dat was inderdaad en hele andere beleving. Geen goede gids, geen bordjes die de weg wijzen, geen tablet etc. Maar ja tijden veranderen en wat wel hetzelfde is gebleven, ook wij moeten alles stap voor stap zelf doen, dat zal altijd zo blijven. Ga verder vandaag een beetje " niks doen", ook wel eens leuk!

1. Ies:
    6 juli 2012
    Zo pelgrim, wat is dat ff rusten ? Welnu je heb gelijk hoor , hopelijk gaat het virus snel over en kan de volgende dagtocht snel weer gemaakt worden . Groet Ies .
  2. Corrie:
    Ha die Peter.
    Een extra rustdag in een leuk stadje, heel verstandig want het gaat tot nu toe voorspoedig en je denkt ook al aan de terugtocht, lezen we. We hopen dat je maag weer gauw op orde is. Beterschap!

Hier gaat alles goed. Uitgenodigd door JD en Ank hebben we gisteren op het terras van restaurant Afrika aan de Goudsesingel het slagen van Lennart en Viktor gevierd. Maria was er ook bij. Het was mooi weer, heel gezellig en erg lekker.

Nou Pup, ben jij ook weer een beetje op de hoogte.
    Goede reis verder,veel sterkte en tot over een poosje!
    Corrie&Arie.
  3. Ina van Drielen:
    6 juli 2012
    hoi peter , wat lees ik een atv dag of had je nog ouwe lullen dagen. geniet ervan :-)
  4. Luc De Brandt:
    6 juli 2012
    Eens tot rust komen....dat kan deugd doen op deze lange trip ! Geniet er ten volle van en drink wat karnemelk met een lepeltje zout om de maag- en darmflora te herstellen. Groetjes van jouw Belgisch volger
  5. Leonie van Betten:
    7 juli 2012
    Hai Peter,
    Geniet van je dagje vrij. Je overweegt met de bus terug te komen. Mijn mede-loper van het 1e stuk heeft dat gedaan: terug vanuit Burgos. Vond hij achteraf niet geweldig. Ik ben teruggevlogen vanuit Portugal, na een klein weekje bijgekomen te zijn bij een vriendin. Als je dat hebt gedaan is vliegen comfortabel. Ik moest toen ook wel lachen: ik had er in 4 weken 800 km op zitten. Kregen we te horen dat we met zo'n 800 km PER UUR vlogen. Ik dacht: "Ja, het kan natuurlijk ook in 'n uur". Elk voordeel heb z'n nadeel (Johan Cruijff)
  6. Tonny Verheul:
    7 juli 2012
    Hoi Peter,
    Lekker hoor zo'n dagje rustig aan doen, dat heb je wel verdiend na al die kilometers! Ik (Tonny) ben vandaag met Maria naar Breda geweest, leuke tentoonstelling bezocht (Rollercoaster) in mooi museum (MOTI). Lekker geluncht en op terrasjes gezeten, zonnetje erbij, heerlijk! Ook in Nederkand kan het mooi zijn.
    groetjes van Alex en Tonny