Zowaar weer een regendag.

5 juli 2012 - Sainte-Foy-la-Grande, Frankrijk

Donderdag 5 juni 2012. Na een heerlijke nacht en een goed ontbijt vertrokken we vandaag voor de tweede helft van de etappe, naar het stadje Sainte-Foy-la Grande. Eigenlijk zijn het twee stadjes die door de rivier de Dordogne gescheiden wordt. Onze Franse pelgrim kennis heeft onze namen doorgegeven. We moeten ons melden tussen 16:00 en 18:00 uur. Leo voelde zich niet echt goed, hoofdpijn en last van zijn maag. Het eten was gisteren erg lekker, maar alles dreef wel een beetje in het vele vet. We hadden nog geen 100 meter gelopen of het begon te regenen. Dat heeft het met kleine tussenpose  de gehele tocht geduurd. Op aanraden van onze gastheer hebben we een alternatieve route genomen. De oorspronkelijke route is bij nat weer gevaarlijk volgens hem. Erg steile dalingen etc. We liepen nu een heel eind langs de mooie rivier De Dordogne. Omdat het niet ver was waren we al redelijk op tijd in genoemd stadje. Leo voelde zich nog steeds niet goed, dus hebben we gebeld met het verzoek om eerder in de herberg te mogen. Helaas vier uur is de tijd en het kon niet eerder. Daarom nu al mijn verslag in een cafe met Wifi. Morgen naar La Reole, een tocht van ruim 20 km. Zal waarschijnlijk een rustige avond worden. Morgen loop ik al weer 10 weken, best lang.

1. Ina van Drielen:
    5 juli 2012
    peter de spaanse grens komt steeds dichterbij, hou vol maatje,
    ook voor je collega pelgrim beterschap :-)
  2. Marion:
    Beste Peter,

Ik weet niet of je veranderd bent door de Camino, ik kende je niet voor die tijd. Uit de rij wachtenden stappen bij de kassa en de keuvelende dames aanspreken is in ieder geval een uitstekende actie, gewoon opkomen voor jezelf (en de andere wachtenden). Ik lees je verhalen steeds met veel plezier, blijf schrijven!
    Dinsdag ben ik in een greppel gevallen en natuurlijk op mijn rechtervoet terecht gekomen, loop nu met een brace, hoop toch nog in het najaar een stukje camino te doen. Goed te lezen dat je geen last meer hebt van je blarane en het dragen van je rugzak.
    Veel plezier met het vervolg van je tocht, hartelijke groet
    Marion
  3. Luc De Brandt:
    5 juli 2012
    Tof om te horen dat de schouderpijnen zo goed als verdwenen zijn en de Spaanse grens komt steeds dichterbij ! Veel beterschap aan jouw compagnon.
  4. Ingrid Langerwerf:
    Ha die Pup,

Jammer van de natte dagen, net nu je twee rustdagen had. Ik zit hier samen met Bart achter de PC van een boerenbedrijf op een natuurcamping in Zuid-Limburg. (met fiets en tentje) Afgelopen dagen was het erg warm en zonnig. Nu moeten ook wij even schuilen voor de onweersbuien.

Morgen vertrekeen we nog wat verder zuidelijk om opnieuw naar een natuurcaming te gaan.

Het is fijn om toch alle reisbelevenissen te volgen, al ben ik er zelf helaas niet bij. Ik zal je binnenkort weer een berichtje sturen.

Groetjes,

Ingrid
  5. Rob Kamer:
    Hey Peter,
    Je typt het zo makkelijk; morgen loop ik alweer 10 weken...
    Bizar dat je alweer 10 weken weg bent...!
    Is er nu iets wat je mist, wellicht buiten je gezin? Pindakaas, je eigen douche, je mede Buddy's, je andere hobbies (als je die hebt naast het lopen), etc etc
    Ik ben daar wel benieuwd naar... Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat de Camino één grote happening is en dat je daardoor niets mist van je thuis...
    Anyway; houd vol en ga door met lopen, genieten, denken en soms afzien...
    Gr. Rob
  6. Bonnie:
    5 juli 2012
    Ik heb van je vrouw gehoord dat je naar Santiago loopt.
    Dit willen wij ook heel graag ondernemen.
    Je vrouw heeft mij de link gegeven, zodat ik je kan volgen.
    Je bent nu 10 weken onderweg. Een geweldige ervaring, die veel doorzettingsvermogen vraagt en veel energie geeft.
    De tocht ga je zeker volbrengen, als ik lees wat je de afgelopen weken gepresteerd hebt.
    Geniet er van.
    Groet Bonnie
  7. Tjakko:
    7 juli 2012
    Hoi Pup,
    10 weken onderweg, respect!
    Nadenken over veranderen is soms ook al een verandering hoor.
    Wij zijn net terug van een weekje Katwijk aan Zee en hadden een huisje op het strand met internet. We konden je gewoon volgen op onze tablet.
    Geniet vooral van de natuur en ga zo door.
    Groetjes van Conny en je whiskey vriend uit Bleiswijk.