Weer een fijne dag gelopen

13 augustus 2012 - Villafranca del Bierzo, Spanje

Maandag 13 augustus 2012. Soms weet ik niet altijd een passende titel te verzinnen. Daarom gewoon maar: Het was een fijne dag. Ben samen met Dirk vertrokken om 07:00 uur vanuit de Auberque. Vanaf 200 km wordt het drukker met fietsers. Als fietsers de laatste 200 km fietsen, krijgen zij toch het zogenaamde diploma van de Camino. Voor wandelaars is het de laatste 100 km. Er schijnen veel Spanjaarden gebruik maken van deze gelegenheid. Wanneer zij solliciteren kunnen ze laten zien dat ze de Camino hebben gelopen. Ik vind dat niet helemaal fair. Ze moeten de diploma´s verschillende kleuren geven bijv:100 km geel  vanaf Nederland goudkleurig bijv. Heb samen met Dirk nog gegeten en ben daarna mijn eigen tempo gaan lopen. Ontmoette halverweg weer een andere Duister, Franky, 26 jaar en een aardige vent. Hij heeft afgelopen nacht in de zelfde kamer geslapen. Ben met hem verder gelopen. Was erg gezellig met  hem. We hebben over van alles en nog wat gesproken, zo gaat de tijd ook weer sneller. We hadden erg geluk. In de plaats Villafranca del Bierzo, hadden we de laatste kamer voor twee. Daarna was het binnen 5 minuten helemaal vol en moesten andere pelgrims op zoek naar een slaapplaats. Ik heb een twee-persoonsbed, maar lig helaas niet samen met Maria daarin. Nog 18 nachtjes en dan zijn we weer herenigd. Heb Dirk moeten bellen dat alles vol hier was. Kwamen later nog twee jonge vrouwen, een uit Polen en de ander uit Zuid Korea. Zij waren zo moe, maar helaas alles was vol. Ze konden bijna huilen van verdriet. We hebben hen aangeboden samen met ons de zelf gemaakte spagetti mee te eten. Vandaag waren wij hun reddende engelen. Heb een paar leuke foto´s van hen gemaakt. Kan helaas geen foto´s plaatsen omdat wifi niet werkt. Omdat email ook niet echt werkt, Maria helaas geen speciale mail voor jou vandaag. Morgen beter. Morgen de laatste bergetappe. Ik kan kiezen tussen de echt zware tocht door de bergen of langs de autoweg, ik kies voor de eerste. Santiago vanaf hier nog maar 185 km.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Luc De Brandt:
    13 augustus 2012
    Hoy Peter....top man ! Santiago begint stilaan aan de einder op de duiken.....Spanje is het lastigste stuk, niet ? Hopelijk is hert niet te broeierig warm. Wat zal Maria tevreden zijn als Jozef met zijn staf in de kerststal van Santiago aankomt
  2. Vivi:
    13 augustus 2012
    Hi Peter,
    Leuk om je verhalen te lezen. Ze komen me bekend voor
  3. Joke Woldhuis:
    14 augustus 2012
    Beste Peter,
    Mooi dat je de pijnperiode symbolisch hebt kunnen afsluiten.
    Ik heb diepe bewondering voor de weg die je hebt genomen en
    hoop dat de zuivering tastbaar blijft voor het leven.
    Nu nog een kleine 200 km. Ik wens je fijne laatste (kilo)meters en
    alvast een zeer behouden thuiskomst.
    Groeten van Joke