Ik heb het gehaald, Saint-Jean-Pied-de-Port.

18 juli 2012 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

Woensdag 18 juli 2012. Helaas weer een onrustige nacht gehad. Is blijkbaar toch nog niet helemaal weg, Had ook weer gloeivoeten. Met een bak water met daarin  mijn voeten, 's nachts naar de schitterende sterrenhemel gekeken. Geen licht te bekennen en onbewolkt. Had een stijve nek van het naar boven turen. Toch nog wel wat uurtjes geslapen. Na ontbijt de laatste route in Frankrijk. Aankomst in Sain-Jean etc. De plaats waar de meeste beginnen. Ben echt blij en ook best trots dat ik dit toch maar gehaald heb. Nu ga ik ik natuurlijk voor Santiago en misschien zelfs Finisterre. Dit was de eerste etappe dat je zowel voor je als  achter je pelgrims ziet lopen. Fransen, Duitsers etc, een bonte stoet van mensen die allemaal met hun eigen reden de Camino lopen. Best wel mooi dat dit zo gaat. Het was een hele warme en toch wel pittige etappe. In het oude gedeelte van het stadje bevond onze Gite zich. Deze wordt gerund door twee Nederlanders die zelf heel vaak allerlei pelgrimsroutes lopen. Was maar goed dat we gereserveerd hadden, want de herberg was vol. Werden hartelijk ontvangen door een Nederlandse vrijwilliger. Een mooie kamer voor drie personen. De maaltijd wordt in een mooie afgedekte tuin genuttigd, waarbij iederen iets van zich zelf  heeft verteld. Morgen zal best eens een zware etgappe kunnen worden, want we gaan de bergen in. Gelukkig was het pakketje wat Maria had opgestuurd, aangekomen. Daarin o.a een map voor de route door Spanje best wel belangrijk. Heb mooie foto's gemaakt, maar het lukt nu niet om deze te posten, komen later. Vanaf nu zal het allemaal anders verlopen, maar dat is ook best wel weer een uitdaging.

1. Annemieke van den berg:
    18 juli 2012
    Hallo Pup, misschien een dagje rust voor je voeten ....je geest wil door...dat begrijp ik...en bewonder ik, maar ...tja ...enfin...t'is maar een idee! Liefs Annemieke
  2. Mieke:
    18 juli 2012
    Hoi Peter, wat goed van je dat je al zover bent gekomen!
    En nu het laatste, druk belopen deel van de camino. Dat gaat je zeker ook lukken, heel veel succes!

groetjes,
    Mieke
  3. Marijke:
    18 juli 2012
    Hoi Peter, Geweldig dat je al zo ver bent!
    Succes met de tocht door Spanje. Geniet ervan!
    Groeten Marijke
  4. Corrie:
    Ha die Peter.
    Op je gloeivoeten zijn we niet jaloers, maar die schitterende sterrenhemel! Je krijgt er wel wat voor terug, Pup.
    En nu ga je Spanje in, een geweldige prestatie, die we bewonderen!
    Overigens hopen we niet dat jullie wandeling op de Kalverstraat gaat lijken.
    Ank en JD zijn ook in Spanje, we hebben hen gevraagd of ze naar je uit willen kijken.
    Pup, we wensen je sterkte en veel genoegen op je verdere tocht.
    Groeten Corrie&Arie.
  5. Berber:
    18 juli 2012
    Pap, ik ben trots op je! Weer een hele mijlpaal en dat zonder pijn, geweldig! Geniet van je tijd in Spanje, liefs Berber
  6. Ad Spruijt:
    19 juli 2012
    De laatste etappe! Je hebt het tot dusver perfect gedaan en eigenlijk verbaast mij dat ook niet want ik ken je. Doorgaan en nog eens doorgaan. Chapeau!!
  7. De meisjes uit mexico:
    19 juli 2012
    Top dat je het gehaald hebt! Hoop dat deze laatste etappe jou ook veel plezier brengt, maar dan zonder gloeivoeten en met rustiger nachten. (Hoewel die sterren ook prachtig zijn natuurlijk!) Wij hebben de zon en maan gezien in de form van piramides, ook intrigerend! Veel liefs ons.
  8. Luc De Brandt:
    19 juli 2012
    Hoy Peter....proficiat met het behalen van deze mijlpaal Saint Jean Pied de Port ! Nu begint het echte avontuur en de last van de hitte......Spanje heeft weinig schaduw en de paden zijn bezaaid met rotsen en losliggende stenen.....ook af en toe opletten voor loslopende honden. Best een stok bijhouden.....kan altijd van dienst zijn. Go for it !
  9. Corrie van der Heiden:
    19 juli 2012
    Fantastisch pup dat je het gehaald hebt! Echt heel bijzonder. Ik ben zeer benieuwd hoe Spanje bevalt, zal stuk drukker zijn veel succes verder vele groeten corrie
  10. Conny:
    19 juli 2012
    Wat mooi dat je dit allemaal mag meemaken! Een intense beleving! En fijn, dat we dit allemaal een beetje mogen meebeleven.
    groetjes
    Conny
  11. Mignon:
    21 juli 2012
    Hoi Peter,

Wat goed dat je het gehaald hebt. En ook n hele mooie tekst erbij. Ik kan me dat gevoel wel voorstellen. je verhalen en foto's geven e ook n hele mooie indruk van. maar vooral Je hebt je doel gehaald!

Liefs,

mignon