De laatste bergetappe

15 augustus 2012 - Triacastela, Spanje

Woensdag 15 augustus 2012.  Vandaag de laatste bergetappe. Vele zagen er erg tegen op. IK vind het leuk om nog een keer te moeten klimmen, afzien en waarschijnlijk zweten. Afgelopen nacht stormde het hevig. Je merkt dat je hoog in de bergen zit, veel wind en volgens mij ook regelmatig regen. Het is niet voor niks zo groen hier. Vertrok iets na 07:00 uur, begon net licht te worden. Het was gelijk klimmen. Het was koud, waaide enorm en de bewolking was behoorlijk. Na enige tijd kwam ik op de grens waar Galicia begint. Boven op de berg staat een speciale steen. Dirk heeft een paar fotos van mij daar gemaakt. Daarna ben ik alleen verder gegaan. Vandaag liep ik als een trein. Het ging heerlijk, mooie omgeving, mooi uitzicht, gewoon weer een super dag. Het hoogste punt vandaag was 1355 meter, best hoog. Het weer knapte in de loop van de dag erg op. Liep lekker in de zon en genoot erg. Ook omdat ik weet dat het over ruim een week allemaal verleden tijd is. Ik heb vandaag ruim 26 km gelopen en stopte in het plaatsje Triacastela. Vond een mooie particuliere Auberque. Trof er nog drie Nederlanders aan.  Heb waarschijnlijk voor de laatste keer al mijn was laten doen. Zo moet ik Santiago wel halen. Vanaf nu alleen nog redelijk vlakke etappe·s. Gaat nu best wel snel. Morgen loop ik naar het plaatsje Sarria, ook ongeveer 24 km. Santiago nog 6 dagen en vanaf hier nog 137 km. Nog even en heb ik echt vakantie, luieren, mooie stadjes bezoeken en een fijne tijd samen met Maria hebben, ook leuk, toch?

1. Conny:
    15 augustus 2012
    koud? Het is bij ons 30 graden. Geniet van je laatste etappes, het gaat wel snel nu hè? Volgens mij is Marietje meer dan welkom!!
  2. Maria:
    Ik geloof het ook ;-)
  3. Ina van Drielen:
    16 augustus 2012
    hoi pelgrim over 137 km ben je weer "gewoon" pup. geniet doe geen dingen die ik wel zou doen :-)
  4. Luc De Brandt:
    16 augustus 2012
    Hoy Peter, ben je zeker dat je aan een luiervakantie toe bent ? Jouw benen zullen dit nie leuk vinden om zomaar in een ligzetel terecht te komen......zij willen stappen. Veel succes met de laatste trajecten !