Correctie, dit was de laatste bergetappe!

16 augustus 2012 - Sarria, Spanje

Donderdag 16 augustus 2012. Balen, ik ben mijn " nette broek" kwijt. Gisteravond eerst gezellig met Dirk op een terrasje gezeten. Daarna kwam ik in de auberque twee zwagers uit Volendam tegen. Heb met hen nog een biertje gedronken. Was al donker dus mijn kleren niet zoals gebruikelijk al in mijn rugzak gedaan, maar erop gelegd. Vanmorgen alle spullen gepakt en weer vertrokken. Nog extra gekeken, nee ik had niets laten liggen. Toen ik vandaag na de route mij wilde wassen en wilde omkleden, ondekte ik dat mijn broek niet in mijn rugzak zat. Ik herinnerde dat ik deze op mijn rugzak had gelegd, samen met mijn t-shirt. Begrijp er niets van, misschien heeft iemand " per ongeluk" deze meengenomen. Ga maar van het positieve uit. De wandeling was toch nog een stuk door de bergen, mooi uitzicht en erg vredig. Vind het gewoon jammer dat je dit niet meer zo zal zien. Was ruim 24 km. Was al om 11:30 uur in het stadje Sarria. Heeft geen zin om verder te lopen, omdat de route verdeling ook rekening houdt met de aanwezige auberque's en ook plaatsen waar wat te zien is. Ga kijken of er een kapper is die weer wat model in mijn haardos kan brengen. Opmerkelijk feit: In Belgie en Frankrijk werd je elke keer weer opgeschrikt door grommende en blaffende honden, gelukkig meestal achter hekken. Hier lopen heel veel Duitse herders los, of liggen lekker te slapen en doen helemaal niets. Vreemd, maar wel leuker! Morgen naar Portomarin. Ps. Heb weer soorgelijke outdoorbroek kunnen kopen voor €29,-, dat valt dan wel weer mee. Nog vijf etappe's. Santiago nog van hier 118 km. Het weer hier is ook weer opgeknapt en goede verwachtngen ook voor Santiago. Wat ben ik toch een bofkont, Salut Pup

1. Andrea:
    16 augustus 2012
    Heel veel succes met de laatste loodjes Pup!
    Knap hoor!
  2. Marion:
    16 augustus 2012
    Fantastisch Peter, niet te geloven je bent er bijna. Heel veel succes en geniet van deze laatste dagen
    Marion
  3. No:
    Hai Pup,

Wij (Twan en ik) zijn bij mn oma op bezoek en hebben het uitgebreid gehad over al je verhalen ! Oma zei zelfs dat ze je verhalen gaat missen!
    Zet hem op, de laatste kilometers! We zijn trots op je!
    liefs, Twan, Oma en No!
  4. Luc De Brandt:
    Hoy Peter,
    Een Santiagostapper zonder broek.....dat is inderdaad geen zicht....en je weet maar nooit met al die loslopende honden. Geniet van de laatste honderd kilometers en ik vind het spijtig dat de reisblognieuwtjes bijna afgelopen zijn. Go for it !
  5. Ank:
    Ha die Pup,

Tjongejonge, je bent er bijna! Ongelooflijk, he?
    Die koeien, dat is herkenbaar. Wij waren enige tijd geleden ook in Spanje, braken de koeien los en kwamen over de weg aandenderen. Indrukwekkend, grote dieren, grote horens. JD ging het cafe binnen voor hulp en riep 'cows!', maar ja, we waren in Spanje en er werd rustig doorgekaart. t Was bijzonder om te zien hoe het probleem door de boer en de buren werd opgelost.
    Pup, als ik het me goed herinner ben je over een maand weer in Nl? We zien uit naar je komst en je verhalen.
    Nog een goede reis en lieve groeten van Ank & gezin
  6. Tom:
    hoi pup,

Zal jammer zijn als we binnenkort u reisverhalen niet meer gaan lezen, je zou eens moeten weten aan hoeveel mensen ik dit al allemaal heb doorverteld.

groetjes tom & tom
    uit Dinant
  7. Ad Spruijt:
    18 augustus 2012
    Jemich Pup, je woprdt een celebrity. Wij komen net terug uit Hollywood en Beverley Hills maar jij presteert net zoals zij!! OK het levert je niet al die miljoenen op, but who cares...!
    Nog heel even en je bent er!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!