Een lange eenzame tocht.

6 augustus 2012 - Mansilla de las Mulas, Spanje

Maandag 6 augustus 2012. Lag gisteren met een Duister op de kamer. Een aardige kerel. Als we gelijktijdig aankomen in Santiago, dan gaan we dat 's avonds vieren met whisky. Hij verzamelt ook whisky flessen (vol). Na weer een zeer onrustige nacht ben ik vertrokken om 07:15 uur. Het dorp waar ik was, daarvan waren vele huizen nog van stro en leem opgebouwd. Heel apart zo'n dorpje in de velden. Echt een gemeenschap op zich zelf, denk ik. Vond het in het begin niet echt prettig lopen, omdat er helemaal geen pijlen of andere aanwijzingen waren. Je weet eigenlijk wel dat je die kant op moet, maar je ben toch blij als je eindelijk een bordje ziet. De weg vandaag is een oud Romeinse weg. Blijkbaar vonden de oud Romeinen wandelen ook leuk, omdat de weg nog steeds als oudromeinse weg wordt aangeduidt. Sommige stukken zijn afgezet. Je kunt zien dat die hoger liggen, dat is dus het werk van de Romeinen. Tijdens de wandeling ervaar je de absolute stilte, geen verkeer, geen pelgrims, helemaal niets. Heel apart. Passeerde maar 1 dorpje, helaas zonder cafe. Was maar goed dat ik gisteren fruit etc had gekocht. Ook voldoende water gelukkig. Om 12:15 uur kwam ik in  de plaats Mansilla de las Mulas, mijn eindbestemming, 24 km dichter bij Santiago. Een mooie redelijk grote Auberque, met ook buiten tv voor de olympische spelen. Zo pak ik toch nog wat mee van de spelen. Ga zo lekker een uurtje slapen. Morgen maar 19 km naar Leon, dus tijd genoeg om de stad te bezichtigen. Santiago nog 338 km.

1. Ank:
    Ha Pup,

Wat een plaatsnamen steeds! Wat anders dan Bleiswijk, of Rotterdam. Je schiet enorm op en je verlangt denk ik erg naar het eindpunt? Kan het me voorstellen! Maar in jouw tempo duurt dat niet lang meer.
    Mooie foto's van die vlaktes, een hele klus om ze te doorkruisen. Op de kaart kan je zien dat je nu in een groene omgeving bent. Klopt?
    Wij waren ook in Leon, mooie stad. Veel plezier daar!
  2. Ina van Drielen:
    6 augustus 2012
    hoi pelgrim, het gaat lekker opschieten. prachtige foto's.
    er is veel nieuws op het usenet :-) hou alles in de gaten hoor!
  3. Corrie:
    6 augustus 2012
    Hallo Pup, nog even (hoewel even 338 km voor mij niet haalbaar hoor) en je hebt je doel gehaald!!! Weer prachtige foto's.Leuk dat je iemand tegen gekomen bent die ook zo'n whiskyliefhebber is. Wij gaan zondag voor 3 weken naar Frankrijk met ons sleurhutje. Wanneer wij terug zijn heb jij je doel gehaald en ben je weer samen met je lieve Maria en samen genieten van een heerlijke vakantie!
    Veel wandelplezier weer. Groeten Corrie
  4. Jan de Vries:
    6 augustus 2012
    Hallo Peter, nog ruim 300 km. Zoiets van Sneek naar Maastricht.
    Wij zitten hier midden in de Sneekweek. In jouw herinneringen moet je daar nog wel een paar beelden van kunnen oproepen. Het is druk in de stad maar helaas voor de 1000 zeilers op het meer geen stabiel zeilweer. Peter, hou vol ! Je kunt het. Groet uit een (alweer) regenachtig Snits.
  5. De meisjes uit mexico:
    7 augustus 2012
    Geen meisjes uit mexico maar Ad!! Leuk die oude romeinse weg. Had je nu je zoeker maar bij je.... Je blijft als de brandweer gaan. Gaaf. De curry komt steeds dichterbij!!
  6. De meisjes uit mexico:
    7 augustus 2012