Aangekomen in Leon, een prachtige stad.

7 augustus 2012 - León, Spanje

Dinsdag 7 augustus 2012. Na een fijne avond en een goede nacht, vertrok ik om 07:15 uur naar de stad Leon, niet zo heel ver, 20 km. Ik startte en ontdekte dat ik vergeten was mijn portemonnee in mijn rugzak te doen. Ik vroeg aan een andere pelgrim of hij dat voor mij wilde doen, geen probleem. Hij vroeg mij waar ik vandaan kwam Hij zelf kwam uit Barcelona. Voor dat we het wisten liepen we uren met elkaar al wandelend en al pratend. Het was zelfs zo gezellig dat we voor dat we het wisten al in Leon waren aangekomen, zonder een rustpauze. Ruim vier uur hebben wij over alles en nog wat gesproken. Vind alleen lopen heerlijk, maar zo af en toe zoals vandaag is ook niet verkeerd. Jose zei dat ik vandaag zijn beste vriend was. Toen we in Leon arriveerden, namen we afscheid. Ik kreeg een spontane omhelzing, grappig. ( zie foto reislogger). Mede op aanraden van Maria heb ik besloten om een extra dag in Leon te blijven. Ten eerste is het een hele mooie stad met naar het schijnt een bijzondere kathedraal en ik heb tijd genoeg. Anders moet ik straks een aantal dagen wachten in Santiago en dat is toch niet helemaal de bedoeling. Was op zoek naar een Auberque, toen ik door Dirk, de Duitser werd gebeld dat hij voor weinig geld een mooi pension had gevonden. Kamer alleen, ligbad, kleding wassen etc. Dankzij hem heb ik voor twee nachten rust, heerlijk. Vanavond ga ik met meerdere personen lekker uit eten en ook nog wat drinken. In de Auberques sluit de deur meestal om 22:00 uur. Hier heb je zelf een sleutel. Morgen proberen uit te slapen en een dagje de toerist uithangen, ook leuk toch. Santiago nog 319 km.

en en een

1. Elisabeth:
    Hallo pup,
    Ja, zet de rem er maar op, het is veel te leuk om je te volgen, ik ga het nog missen straks al die verhalen en mooie foto's
  2. Paul en Marja:
    7 augustus 2012
    Heerlijk morgen een dag helemaal ontspannen. En... je bent er bijna!!! We denken aan je en lezen jouw verhalen met veel plezier!
  3. Leonie van Betten:
    7 augustus 2012
    Goed idee om even in Leon te blijven. Wat ik zo raar vond daar, was dat ze nog later eten serveren dan elders: zo rond 21 uur is normaal, maar dat je al rond 22 uur in de (klooster-)herberg moest zijn. Pension is dus een veel beter alternatief. Als je nog ergens 'n blauw hoedje kunt vinden met 'n gele pijl erop én als je zin/ruimte hebt om te sjouwen, dan houd ik me aanbevolen. Kosten worden uiteraard vergoed. Ik ben de mijne destijds verloren, maar vond 'm zó leuk….
  4. Tonny Verheul:
    7 augustus 2012
    Nog maar 300 kilometer! Wat ga je snel. Geniet maar lekker van je rustdag. Het wordt wel spannend hoor, we leven met je mee.
    Alex en Tonny
  5. Ina van Drielen:
    8 augustus 2012
    hoi pelgrim slim van je ( maria) om wat uit te rusten, probeer extra te genieten van het laatste stuk. :-)
  6. Jacoline:
    9 augustus 2012
    Ha pup
    Wat ga je snel! Ik heb diepe bewondering voor je, we hebben in Spanje 1 keer gefietst met 40 graden op zo'n weggetje van jouw foto, ik moest aan jou denken, wat een hitte en lopend vang je helemaal geen wind!
    Van Maria heb ik begrepen dat je de wandeltocht voor jullie vakantie af zal ronden. Fijn dat jullie daarna samen een wel verdiende vakantie kunnen houden! Zet hem op nog zo'n 319 km!
    Lieve groet
    Jacoline