Een lange hete en zware etappe.

10 augustus 2012 - Astorga, Spanje

Vrijdag 10 augustus 2012. Heb een heerlijke avond gehad. Lekker in de tuin eten en genieten van het mooie weer. Op tijd naar bed gegaan, omdat het een lange en zware etappe zou worden. 's Nachts ben ik op de gedeeltlijke afgescheiden binnenplaats gaan liggen. Was zo warm binnen. Omdat het matras niet goed meer was en ik met mijn botten op de grond lag, toch maar weer naar mijn eigen bed gegaan. Om even zeven uur liep ik al weer buiten het dorp. Het werd al snel erg warm en dat werd het op de dag alleen maar erger. Passeerde in de plaats Hospital de Orbigho, de oudste Romeinse brug van heel Spanje. Een hele mooie  gerestaureerde brug. Ik wilde graag in Astorgo slapen, schijnt een mooie stad te zijn. Was niet een makkelijkke etappe., Hoorden meer mensen klagen. Het werd uiteindelijk 35 graden. Ergens in de wildernis stond een groot oud gebouw, waar een aantal mensen woonden. Zij waren vegetarisch en verbouwden macro-biologische groenten. Dat was allemaal uitgestald in een grote kraam en werd tegen een vrijwillige bijdrage, ter beschikking gesteld van de pelgrims. Vers fruit, melkprodukten, allerlei noten etc. Toch heel bijzonder. De laatste km waren weer het zwaarst. Je ziet de Kathedraal, maar voordat je er bent, ho maar.... Eindelijk in Astorga een Auberque gevonden, met vier bedden. Anderen slapen met 25 man op een zaal, bofkonten zijn Dirk en ik. Morgen een van de laatste bergetappes. Naar Santigo nog ongeveer 267 km. Daarna het kruis waar men als symbool van iets wat men wil achterlaten, en steen op de hoop gooit. Voor mij een tablet als afscheid vn 10 jaar pijn en medicijnen Kan wel eens emotioneel worden!

1. Marijke:
    11 augustus 2012
    Hoi Peter, het blijft leuk je te volgen met verhalen en foto's!
    Dat zal wennen zijn als we je niet meer dagelijks horen.
    Succes met de laatste etappes en alle bijzondere momenten eromheen.
    groeten Marijke
  2. Mieke:
    Ha pelgrim,

Dank voor al je mooie verhalen, het is elke keer weer leuk om te lezen waar je bent en hoe het gaat.
    Succes hoor, de laatste loodjes!

groetjes,
    Mieke
  3. Paul en Marja:
    11 augustus 2012
    Mooi symbool "het afscheid van 10 jaar pijn"! Dat zal inderdaad best wel emotioneel worden. Maar.... na deze mooie zware tocht een nieuw begin met Maria en de meiden. We volgen jou nog steeds en wensen je heel veel succes bij de laatste kilometers. Lieve groeten van ons uit Bleiswijk!
  4. Gitty Rutten:
    Hoi pup
    Het yzeren kruis! Ja dat kan inderdaad best emotioneel worden, je laat daar toch iets achter, je laat daar iets los. En ze zeggen als je iets los laat, komt er iets anders voor in de plaats! Vertrouw daar maar op, het komt goed! Je bent al een heel eind gekomen, letterlijk en figuurlijk!
    Nog een mooie tijd.
    Liefs gerard en gitty
  5. Ina van Drielen:
    12 augustus 2012
    hoi pegrim het komt goed :-)