Een snotter dag!

11 augustus 2012 - Santa Colomba de Somoza, Spanje

Zaterdag 11 augustus 2012. Vandaag ga ik naar Foncebadon, en speciaal dorp. Een aantal jaren geleden een verlaten dorp met alleen een aantal verwilderde honden. Nu nog steeds een beetje een spookdorp met veel bouwvallige en verlaten huisjes. Echter door de Camino is er weer leven in het dorp. 4 Auberques en een heel goed  restaurant en geen wilde honden meer. Was een echte snotterdag. Weet niet waarom, maar zo dag als vandaag dan besef ik meer dan anders dat ik na jaren een pechvogel te zijn geweest, nu een enorme geluksvogel ben. Als ik zoals vandaag door de bergen loop in de zon, schitterende natuur en besef dat ik dit allemaal mag en kan beleven met alle emoties, ja dan loop ik echt intens te genieten met tranen in mijn ogen en een volle neus, dat dan weer wel. Zoals vandaag, ben ik intens gelukkig. Ik heb geen problemen met het lopen, en geniet van de mooie en zware route. Een hele bijzondere ervaring weer. In Foncebadon zijn Dirk en ik naar de Auberque van de kerk gegaan. We kregen een matrasje en moesten slapen op de grond van de kerk matras naast matras. Erg vol, maar had ook wel weer iets. Zijn in de enige restaurant van Fincebadon wezen eten. Een soort oud Engelse pub, met heerlijk eten en niet duur! Je merkt wel dat je behoorlijk hoog zit, want de temperatuur is beduidend lager. Morgen naar Cruz de Ferro. Voor veel mensen een bijzondere plaats. Meestal heeft men een steen meegenomen en laat men die achter op de steeds hoger wordende berg. Je laat dan bepaalde dingen achter je, dingen die je wil vergeten etc. We gaan het morgen wel beleven.

1. Adrie:
    14 augustus 2012
    Hallo Pup,

Ik ben weer terug uit het Caribisch gebied. Heerlijk weer gehad en ook in Nederland is het hartstikke warm! Morgen weer werken.
    Door jou toedoen had ik deze keer een erg volle mailbox! Erg leuk om al je verhalen te lezen. Je hebt goed doorgelopen zo te lezen.
    Fijn dat de rugpijn weer over is en dat het goed met je gaat. En eens even lekker snotteren lucht lekker op, daar weet ik alles van !! Nog even en dan heb je je einddoel bereikt en ik neem aan dat je er naar uitiet om Maria te zien in Portugal!
    Met mij verder alles goed. Nou, loop rustig door en ik bljf je verhalen volgen!
    Lieve groetjes van Adrie