Wat een lange saaie en zware dag!

11 juli 2012 - Roquefort, Frankrijk

Woensdag 11 juli 2012. Na een bijzondere, maar toch wel goede nacht in de plaatselijke bibliotheek, zijn we naar de plaatselijke cafe gegaan, voor ons ontbijt. Een croissantje, koffie en een glas jus-orange. Vandaag zou het een lange en waarschijnlijk een wat saaie route worden, richting stadje Roquefort-des-Landes. Een oude spoorlijn die is gesloopt, gelegen tussen twee drukke wegen, dat was onze wandelroute van meer dan 32 km. Het eerste gedeelte ging redelijk, behalve de vele vliegen die maar om je kop blijven zoemen. Begrijp nu een beetje wat koeien meemaken, met altijd een hele familie vlieg op hun kop etc. Later moesten we de rijksweg over en een heel lang recht stuk over asfalt, zwaar. Ook nu weer, de kaarten lopen niet synchroon  met de wegbewijzering. Om een lang verhaal toch wat korter te maken, in plaats van 32 km hebben we er zeker 36 gelopen, balen. Gelukkig wel een goede plek in een hotel van Nederlanders. Hebben een pelgrimstarief afgesproken en zijn goedkoop in het stadje wezen eten. Morgen de laatste grote stad in Frankrijk, genaamd: Mont-de-Marsan. Rob, mijn collega Buddy, vroeg in een mail, wat ik nu zoal het meest mis. Hij vroeg zich dat af of dat bijv: hagelslag was, mijn pc met internet, familie etc. Heb daarover gedacht en kwam tot de conclusie dat ik vooral mijn vrouw, kinderen en alle vrienden het meest mis. Ik heb wel contact met hen, maar alles was zij meemaken o.a. met elkaar hoor ik later, ik ben er zelf niet bij. Alle andere dingen is best wel weer leuk/makkelijk en lekker, maar dat komt later wel weer. Luxe is dus erg betrekkelijk. Ben soms blij met een stuk stokbrood van twee dagen als je honger heb en geen winkels open. Je leert nog wat zo van jezelf!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Adrie:
    Ha Pup,

Wat ben je al een eind! Schiet wel lekker op zeg. Balen als de routebeschrijving niet klopt! Zit je niet op te wachten toch?
    Leuk dat je nog met z,n tweeen op loopt, wel zo gezellig!
    En dat overnachten in de bibliotheek zag er erg gezellig uit!
    Blijft leuk om je zo van dag tot dag te volgen!

groetjes van Adrie
  2. Luc De Brandt:
    11 juli 2012
    Hoy Peter, je bent al goed bewust dat luxe overbodig is en basic voldoende is en gezin, familie en vrienden het belangrijkste in het leven, niet ?
    Good Luck
  3. Karoline:
    kus vanuit Harderwijk! Karoline
  4. Ingrid Langerwerf:
    12 juli 2012
    Jammer dat de routes die je nu loopt niet zo geweldig zijn! Toch is de omgeving van roquefort erg mooi. Ik hoop dat je daar ook een beetje van kan genieten. Niet te veel vooruit kijken maar het moment echt beleven, dat is mijn idee bij jouw camino. Een aardige gastheer of vrouw, een onverwacht heerlijk etentje of een goed gesprek met een mede reiziger, kunnen zo veel betekenen!

Wij zijn nu terug van vakantie. We hebben een heerlijk ontspannen en mooie tijd gehad. Wandelingen , fietstochten en goed eten. En soms net een boekje in de zon. Alleen de laatste nacht was erg eng. Een man stond nog geen meter van me af te gluren door het stukje gaas in de tent. Erg schrikken! Vooral als je wakker wordt van een paar vreemde ogen je hijgend aanstaren... Bah! Gelukkig was ik niet alleen en hebben we hem weg gejaagd.

Nu weer heerlijk thuis. Gaan nog een paar dagen klussen aan het huis en maandag helaas weer aan het werk. Veel mooie momenten gewenst!

Veel liefs,

Ingrid