Gelukkig weer een fijne goede wandeldag.

12 juli 2012 - Mont-de-Marsan, Frankrijk

Donderdag 12 juli 2012. werd al vroeg wakker van alle verkeer dat langs onze slaapkamer denderde. Op tijd dan maar naar de bakker en het cafe voor een bak koffie. Op het terras de koffie en broodjes  genuttigd en weer begonnen aan weer een lange trip, grotedeels langs de voormalige spoorlijn. Gek hoe moeizaam de ene dag kan zijn, terwijl de dag erna je loopt alsof  het je eerste dag is.  We liepen door bos, langs leuke dorpjes en het voormalig spoor, wat men heeft omgetoverd in een recreatiegebied. Liep in iedergeval een stuk prettiger. We waren redelijk snel ( na een tocht van toch ruim 30 km) in Mont-de-Marsan. Een behoorkijk grote stad. Je zie in alle dorpen en steden dat alles in voorbereiding is voor 14 juli, Nationale feestdag. Ook is volgende week een feestweek, genaamd Festes de Madeleine. Er wordt wat afgefeest in Frankrijk. Net buiten het centrum hebben we een leuk, goedkoop hotelletje gevonden. Ik ben in  het centrum een nieuwe boxer-short wezen kopen en ook een leuk wit t-shirt. Beiden waren kapot en worden bedankt voor bewezen diensten. 's Avonds een lekkere pizza gegeten in het centrum van de stad. Morgen gaan we naar Sant Sever, we hopen weer eens bij de zusters te kunnen slapen. Wat ik vergeten ben te vertellen gisteren, zijn  nog twee dingen die ik best wel mis, dat zijn ten eerste mijn hond Joy en ook ons ligbad. Heb nu in 11 weken vier keer een ligbad gehad en dat is niet echt veel. Lopen al weer acht dagen achter elkaar en het gaat nog steeds goed.

1. Wim:
    12 juli 2012
    En volgens mij mis je ook wel de nieuwe haring, is erg lekker dit jaar!

Groet,
    Wim
  2. Luc De Brandt:
    12 juli 2012
    En ook de lekkere zeeuwse mosselen die net terug o pde markt zijn.....veel beter dan die franse rommel. Bij thuiskomst zal je zeker wel lusten , hé
  3. Gitty Rutten:
    12 juli 2012
    Hoi Pup, jullie maken wel behoorlijk wat km per dag, ga zo door en we ontmoeten elkaar toch. Het is hier echter behoorlijk stijgen en dalen, dus best zwaar, maar je bent nu goed getraind dat moet dus goed komen. En de alberges zijn ook best vol, dat zal ook ff wennen zijn voor je. Maar alles went op de camino, moet je maar denken. Ik wens je nog een goede reis.
  4. John:
    12 juli 2012
    Je kan dus weer netjes gekleed door France langs alle feesten en partijen. Niet stiekem een letter weglaten in plaatsnamen, want dan zoek ik me....maar het wordt morgen dus Saint Sever.
    Groetjes van John & Hilly ( op een afstand van 489 km = Loupian)
  5. Jan de Vries:
    13 juli 2012
    Peter, kom je straks ook nog door of langs La Courtine ? Mijn paradijs uit de jaren zestig. Volgende week is er de Nijmeegse 4daagse. Eigenlijk pruttelwerk als ik naar jouw prestaties zie.
    Succes !
    Jan de Vries.