Weer lopen met Leo

19 juni 2012 - Gargilesse-Dampierre, Frankrijk

Dinsdag 19 juni 2012. Werd wakker van een bekend geluid, regen, balen. Gauw een stokbrood gekocht voor ontbijt en middageten. Gelukkig werd het na negen uur weer droog, zodat ik mijn tocht kon aanvangen richting Gargilesse, alwaar ik Leo weer zou treffen. Omdat ik nu even niet de officiele route volg moet ik zelf een route kiezen. Ik heb de kleinste weggetjes uitgezocht. Kon gelukkig onderweg ook nog wat  drinken kopen, zodat ik halverwege ergens op een mooi plekje kon pickniken. De meeste dorpjes die je tegenkomt hebben nagenoeg geen winkels meer. Ook hier zie je best veel huizen leeg staan (Vendre) of die gewoon staan te verpauperen, jammer.

's Middags omstreeks 14:00 uur trof ik Leo op een bankje aan in Gargilesse. Dit dorp is bekend omdat de bekende Franse schrijfster George Sand daar is geboren en heeft gewoond. Zij had contact en een band met Chopin. Zij schreef veel streekromans. Zij leefde in de negentiende eeuw. Verder zijn er tegenwoordig meerdere kunstenaars en galleries. Dat dan weer wel, maar een winkel om wat eten te kopen is er niet. We moesten ruim anderhalve km lopen om in een klein campingwinkeltje wat etenswaar te kunnen kopen. We hadden weer de gemeenteherberg voor ons alleen. 's Avonds hebben we best lekker gegeten en wat aangerommeld. Begon weer te regenen en dat heeft de hele nacht geduurd. Ook voor Frankrijks begrippen valt er erg veel regen en is het veel minder zonnig als voorgaande jaren. Het is natuurlijk altijjd nog beter dan in Nederland. Morgen gaan we naar het mooie dorp Crozant. Waarschijnlijk hebben we daar weer Wifi zodat ik morgen weer verslag kan doen.

1. Luc De Brandt:
    20 juni 2012
    Terug gezlschap....zo heb je nog wat te vertellen.....en samen te genieten van de landschappen
  2. Tonny Verheul:
    21 juni 2012
    Hoi Peter,
    Gefeliciteerd, je bent halverwege! Op naar de volgende helft. Geweldig dat het allemaal zo goed gaat en dat het zo'n positief effect heeft op je gezondheid. Een aanrader voor velen dus. Een klein nieuwsgierigheidje: hoe staan je schoenen erbij, slijten ze niet erg hard of valt dat mee? In ieder geval nog veel loopplezier, we blijven je volgen met veel belangstelling.
    Groetjes van Alex en Tonny