veel nieuws van het zuidelijk front

14 juni 2012 - Chârost, Frankrijk

Hallo daar was ik weer. Zit nu in Issoudin in een cafe/hotel, waar ik ook slaap. Eindelijk weer eens een goede wifiverbinding. Ben bezig de laatste probleempjes met de tablet op te lossen. In Bourges heb ik een medepelgrim ontmoet, Leo uit Oud Beijerland. In Vessem was zijn start bij broeder Fons. ik ben nog zijn chauffeur geweest toen hij voor zijn oog naar het ziekenhuis moest. Leo is musicus en dirigent. We hebben veel gemeenschappeljjks en het is gezellig. Voorlopig blijven we samen lopen, zolang we het leuk vinden. Onze rustdag in Bourges hebben we vooral in lokaties met wifi doorgebracht. Op woensdag 13 juni 2012 lopen we naar Charost,ongeveer 27 km verder. Het weer leek redelijk mooi geworden, maar dat veranderde al snel. We hebben meer dan vier uur in de stromende regen gelopen met af en toe hevig onweer. We moesten heel lang langs een drukke weg lopen. Was echt uitkijken geblazen. Ik liep te soppen in mijn schoenen. We zouden slapen in de plaatselijke gite van de gemeente. Helaas was het woensdagmiddag en dan is de Mairie gesloten. Uiteindeljjk wel het huisje gevonden, met een cjjferslot. Heb in de straat bij iemand aangebeld, die gelijk met iemand van de gemeente heeft gebeld. Kort daarna kwam de burgemeester zelf om ons binnen te laten. Ook hier eten in blik, omdat er geen winkel aanwezig is. Heb nog geprobeerd om voetballen te kijken, maar het is niet gelukt. Het enige cafe sloot om 20,00 uur en verder was er geen tv beschkkbaar. De eerste wedstrijd kon ik ook niet zien, omdat de eigenaar van het cafe niet van voetbal hield, eikel. Nu ik dit typ weet ik dat ik niet veel gemist heb. Overmorgen naar Marion en Hans, heb er zin in.

1. Ina van Drielen:
    14 juni 2012
    hoi peter je heb niks gemist hoor
  2. Ank:
    Ha Pup,

Belangrijk nieuws uit Rotterdam: Viktor is geslaagd. We hebben feest vanavond, helaas ben jij niet van de partij.
    Jij feest in Isoudin (klinkt Noord Afrikaans)

Lieve groet,
    Ank
  3. Wim:
    Hoi Pup,
    Goed zeg dat je al bijna bij Hans en Marion bent, ik denk dat je daar prima kunt bijtanken! Doe ze de hartelijke groeten van mij.
    Wim.
  4. Mignon:
    He hoi peter,

nee he je hebt idd niks gemist wat voetbal betreft! Daar had ik het gister nog met sanne over. Vresenlijk die wedstrijd. t mocht n wonder heten dat ze een goal scoorden. maarja ik vind het super wat je doet. keep it up. met mij gaat t niet zo best. problemen in huis maar ja daar moet ik maar voor knokken.ik doe mijn best.
    groet,

mignon
  5. Gerard:
    14 juni 2012
    het weer is natuurlijk vreselijk, maar het voetballen is nog veel erger. Je hebt niks gemist, alleen maar ergernis. Zondag gaan ze natuurlijk helemaal voor schut, want die Portugezen schijnen heel goed te spelen. Ik heb ze nog niet gezien, maar ik kijk ook maar heel spaarzaam. Intussen krijg ik steeds meer ontzag voor je. Heb eergisteravond met je schoonpa geschaakt, 1:1. Dus we zijn allebei tevreden.
    Goede tocht verder, Gerard.
  6. Margriet westerhof:
    14 juni 2012
    hoi pup,wij hebben de wedstrijd in een kroeg in woudsend zitten kijken.en inderdaad je hebt niks gemist.heb zo veel respect voor jouw voeten,heb gisteren 12 km gelopen,en moest alle tenen al pleisteren.gezellig dat je weer gezelschap hebt en steeds weer een paatsje kan vinden boor de nacht.super.liefs.margriet.
  7. Rob Kamer:
    15 juni 2012
    Goed bezig Peter...! Goede afspraak ook met je mede 'Buddy' samen lopen zolang het gezellig is...!
    Oranje is doffe ellende; je mist dus niets, tenzij je van frustratie houdt...!
    Ga door op de ingeslagen weg...! Ben echt trots op je!!

Gr. Rob
  8. Ad Spruijt:
    15 juni 2012
    Ik heb al mijn oranje tshirts verkocht en ben, zolas je kunt verwachten, zwaar depressief over de voetbal resultaten. Maar ach, ik leef ermee! Succes in t groene Frankrijk.
  9. Ingrid Langerwerf:
    Ha Pup,

De omgeving van Bourges is mij bekend. Leuke kleine dorpjes en over het algemeen erg gastvrije mensen. Wel eindeloze rechte glooiende wegen, met alleen maar velden en weiden om je heen. Wens je veel sterkte toe de komende tijd! Ik hoop dat tablet het nu goed blijft doen, zodat ik snel je volgende avontuur kan lezen

Groetjes,

Ingrid
  10. Luc De Brandt:
    17 juni 2012
    Oranjestapper veel beter dan Oranjevoetballers !