A hot and long day

15 juni 2012 - Lignières, Frankrijk

Vrijdag 15 juni 2012. Na een goede nachtrust en een lekker ontbijt ben ik op tijd vertrokken voor de volgende etappe. Vandaag loop ik bijna 30 km naar het plaatsje Lignieres. Omdat ik van de officiele route ben afgeweken, moet ik bijna de gehele dag langs de weg lopen. Gelukkig is het niet een drukke route, maar je moet wel veel over asfalt lopen. Heb gemerkt dat als je lang op asfalt loopt, dat je voeten heel erg warm worden. Daarom maar regelmatig door het hoge gras gelopen. Het was erg warm geworden aan het eind van de ochtend, ruim 27 graden. In de loop van de middag had ik bijna geen water meer. Heb toen ergens aangebeld en liet mijn lege fles zien en vroeg om wat water. Een mevrouw kwam gelijk met een grote fles gekoeld water, heerlijk. In Ligneres aangekomen had ik niet veel keus qua slaapplaatsen. Het komt nogal eens voor dat de documentatie betreffende slaapplekken verouderd is. Heb een luxe B &B  genomen ergens aan de rand van het stadje. In het stadje heb ik omelet en een heerlijke salade gegeten. Ook nu kon ik weer voetbal kijken. Morgen een kortere etappe richting Hans en Marion Ben al ruim 7 weken weg. Vind dat de tijd best snel gaat. Buiten het feit dat ik wel elke dag loop is de rest elke keer anders. Heel wat afwisselender dan de laatste jaren dat ik thuis was. Dit smaakt zeker naar meer.

1. Karoline:
    17 juni 2012
    Pup, 7 weken alweer! Respect!! Vandaag gaan we Henk en Margriet opzoeken die 4 weken met de boot in Friesland liggen.... ook leuk :)
    dikke kus van je zusje, Karoline
  2. Luc De Brandt:
    17 juni 2012
    Je hebt al goed de smak te pakken, zie ik !
  3. Margriet westerhof:
    17 juni 2012
    he pup,we worden zo enthiousiast van jouw verhalen, dat we het zo zouden willen doen,maar dat trainen vooraf lijkt ons bere zwaar,Henk zou dat wel kunnen,ik nooit.kussie je zussie.
  4. Gerard:
    17 juni 2012
    Dag Pup, ik lees alles met veel plezier. Mocht je weg ook door Vigan leiden (niet heel ver van Souillac), ga dan naar de ker. Daar staat aan de deur een heel goedkoop overnachtingsadres met dito maaltijd. Er in Vigan óók een eeuwenoud hotel met prachtige parkachtige tuin. Het is een officiële camino-slaapplaats, maar 'wel duur.. Goede tocht, en het is vandaag vaderdag !!!!!! Gerard.
  5. Arie en Corrie:
    18 juni 2012
    Ha Peter,leuk om je
  6. Corrie:
    18 juni 2012
    Nogmaals ha die Peter.
    Zojuist mislukte de reactie.
    Leuk om je verhaal weer te lezen. Je bent al diep in Frankrijk!
    Vicq Exemplet waar je later over sprak hebben we op de kaart
    gevonden; een klein plaatsje denken we.
    Sterkte gewenst op je verdere tocht. Groeten van ons.
    Corrie.