Ik heb de Pyreneen gezien, echt waar

15 juli 2012 - Orthez, Frankrijk

Zondag 15 juli 2012. Na helaas weer een onrustige nacht, gloeivoeten en toch nog af en toe een heel onrustig gevoel ten gevolge van het gebruik van Fentanyl, om 06:45 uur opgestaan. De Duitse plegrim, Rita was zo aardig geweest om voor ons twee crossants mee te nemen. Na dit genuttigd te hebben en een kop thee, vertrokken voor een wandeling van ruim 28 km. Dit waren best zware km, want we naderen de Pyreneeen en dat merk je met het stijgen en dalen. Had gelukkig vandaag minder last van mijn achillespezen en kuiten, maar ze hebben het af en toe best zwaar. Redelijk mooi weer en we waren omstreeks 14:30 uur op de eindbestemming  Orthez. Na enig zoeken een gedateerd hotelletje gevonden voor een zeer schappelijke prijs. Was ook niet meer waard. Stond onder de douche ongeveer 1 minuut, toen de slang er half afschoot. Toen ik een stekker uit het stopcontact wilde trekken, om mijn discman op te laden, trok ik het hele stopcontact met plugen en al uit de muur. Ben blijkbaar erg sterk geworden. Hebben een Chinees restaurant ontdekt waar we lekker hebben gegeten. Hoorde een tijdje geleden van Hans, waar ik heb gelogeerd, dat alle gemeenten voor het eind van het jaar de woningen op het openbare riolering hebben moeten aansluiten. Je ziet dus in veel dorpen en stadjes dat men daar druk mee bezig is, of net klaar mee is. Veel gemeenten hebben gelijk  de wegen, trottoirs, perken etc goed aangepakt.  Wat je veel in Frankrijk ziet, namelijk achterstallig onderhoud, is wat betreft de openbare plekken behoorlijk verbeterd, nu de rest nog!  Nog 65 km te gaan tot de grens. Voel me net een paard, die zijn stal ruikt, niet te stoppen,

1. Ad Spruijt:
    15 juli 2012
    Ha die Pup,
    De foto van de Pyreneeën lijkt ook wat erg beperkt! Die zijn wel wat hoger volgens mij. De stal is nog wel ff weg, maar je komt steeds diochterbij. Goed hoor. Geef die achillespezen nog maar es een goede opdonder.
    Alaaf!
  2. Luc De Brandt:
    16 juli 2012
    Hoy Peter, je bent zoals een Spaanse stier din in de verte een rode lap gezien heeft.....en erop af stormt. Je bent er bijna....aan de Spaanse grens. Geniet ondertussen van Frans Baskenland.....de mensen zijn hier zeer vriendelijk
  3. Conny:
    16 juli 2012
    Ha Pup, bijna bij de spaanse grens! Geweldig! Gelukkig val jij niet uit elkaar!
  4. Tonny Bos:
    16 juli 2012
    Ook wij zijn op pad gegaan,maar dan met de auto hebben zo onze 1500 km veel sneller overbrugd. Onderweg niet zoveel meegemaakt als jou mooie verhalen. Hopen wel hier met z'n allen een goede vakantie met elkaar te beleven. Op de kaart lijkt het of wij maar een klein stukje van je vandaan zitten! In gedachten zitten we wel echter boven op je lip! Hou je haaks en: " climb everything mountainbike!"
    Kus vanuit Italië.
  5. Tonny Bos:
    16 juli 2012
    Ik bedoel natuurlijk mountain! Mijn IPad heeft een eigen sneltoets die ik niet altijd controleer! Maar wel nog een kus van ons. Dat dan wel weer hierdoor.