De hut is vol!!

14 juli 2012 - Hagetmau, Frankrijk

zaterdag 14 juli 2012. Gisteren werd het ineens erg vol in de herberg. We hadden ons al gezetteld en we waren wat boodschappen aan het doen, toen we Charlos en nog zeven andere pelgrims aan zagen komen. Ook zij wilden allemaal slapen in de herberg. Het bleek een Duitse familie te zijn die al meerdere jaren een gedeelte van de Camino lopen. De jongste dochter is 12 jaar. Begin van de avond kwam iemand naar de herberg kijken of alles goed was. Gelukkig voor onze andere pelgrims ging ze niet naar boven, want daar waren de twee honden van hen. Het is verboden daar honden binnen te laten. We kunnen alvast zo een beetje wennen aan de drukte en lawaai, straks in Spanje. 's Morgens was men al druk bezig voor de markt ten gelegenheid van 14 juli, Nationale feestdag in Frankrijk. Vandaag was het een relatieve makkelijke route van ruim 17 km. Onderweg was zowaar een cafeetje open, waar we koffie dronken en ook even te hebben gekeken naar de parade in Parijs, behoorlijk groots opgezet. Had weer eens behoorljk last van branderig gevoel in beide achillespezen. Deze krijgen ook best wel wat te verduren. Maar een beetje ontzien en verzorgen. Het eindpunt is het stadje Hagetmau. Eerst naar het zwembad voor de code van de herberg. Kosten €5,50 pp. Gauw nog wat boodschappen gedaan, omdat alle winkels natuurlijk op tijd sluiten. Lagen net even uit te rusten, toen ik mijn naam hoorde roepen. Zag buiten weer de hele groep met 2 honden staan. Heb ze binnen gelaten, maar wel verteld dat ze zich wel moesten melden bij het zwembad en dat er twee bedden te kort kwamen. Blijkbaar hebben ze het opgelost want iedereen bleef slapen. Heb gezellig gepraat met een Duitse vrouw, die goee Engels sprak.

1. Gitty Rutten:
    15 juli 2012
    Hoi Pup
    Ja, het zal wel ff wennen zijn voor jou, hier op de camino, best wel druk, kam wel zeggen soms n kippenhok! Groetjes en loopse lekker. G
    Erard en gitty
  2. Ina van Drielen:
    15 juli 2012
    hoi pelgrim dat wordt straks in de file naar spanje :-)
  3. Luc De Brandt:
    16 juli 2012
    Hoy Peter, begin inderdaad maar al te wennen aan het feit dat het druk zal worden op de slaapplaatsen