Reims, here we come!

19 mei 2012 - Reims, Frankrijk

Zaterdag 20 mei 2012. Vandaag vertrokken om  aan te komen in Reims. We moesten ons melden in de mooie grote kathedraal van Reims, waar we informatie konden krijgen om ergens te slapen en een nieuw boekje met de route naar Vezelay te krijgen. Het was schitterend zonng weer, zodat we al snel in onze t-shirt liepen. Heb ook maar mijn armen ingesmeerd, want de zon brandde al snel behoorlijk. Wat ziet de wereld er veel mooier uit als er een zonnetje schijnt. Heb heerlijk door uitgestrekte velden gelopen, ondersteund  door een lekker muziekje. Al snel zagen we Reims liggen, met als baken de Kathedraal van Reims. Alleen duurt het nog tijden voordat je uiteindelijk voor de kathedraal staat. In de kerk zat iemand die pelgrims verder helpt. We konden naar de plaatselijke stayokay waar we voor 2 nachten een driepersoonskamer konden krijgen. We zijn daarna weer de stad ingegaan voor het doen van wat kleine boodschappen en een hapje eten. Een gezellige stad met mooie gebouwen etc. Zondag zouden we de kerk gaan bezichtigen. 's Avonds nog een NCSI aflevering op mijn  tablet bekeken en nog wat gelezen. Was weer een mooie dag. Morgen een beetje uitslapen en een dag zonder rugzak lopen, ook weleens lekker.

1. Ank:
    Ha die Pup,

Het klinkt allemaal goed, soms wat tegenslag maar dat wordt overwonnen.
    Wij zijn een aantal jaar geleden ook in Reims geweest (echter wel met de auto). Prachtig he, die kathedraal, ramen van Chagall. en ik herinner me nog een champagne winkel naast de kerk. Maar ja, het is wel zondag........
    Maria en ik werkten gisteren aan de gordijnen voor Andrea en Stephans nieuwe huis.

Vele groeten en een goede reis verder!
  2. Ina van Drielen:
    20 mei 2012
    de cao voor pelgrims is zo slecht nog niet, een stukje wandelen,vrije dagen, eten, slapen, filmpje kijken , :-)

de groeten
  3. Marion:
    Beste Pup,

Via WEim hoorde ikdat je compostella ging lopen en ik lees je verhalen met veel plezier. Als je vanaf Vézelay de zuidelijke route neemt over Saint Amamd-Montrond, La Chatre kom je vrijwel langs ons huis (tussen Le Chatelet en Chateaumeillant). Laat even weten of je die route neemt en zo ja wanneer je in de buurt bent.
    Heel veel succes en blijf schrijven.
    Marion
  4. Sikko Hulzenga:
    20 mei 2012
    Hoi Peter, tja kathedraal heb ik niet zoveel mee. Maar misschien is dit ook een leuke culturele uitstap die in je programma past http://www.distillerie-guillon.com/visite.php Je moet toch iets leuks zien maken van deze zware tocht ;-) Alles wat ik lees is echt afzien: leuke ontmoetingen, lekker eten en drinken enz. Groet Sikko
  5. Rob Kamer:
    Hey Peter!

Goed bezig en leuk om te lezen, ik wist dat je lekker kon kletsen maar dat je ook goed kon schrijven is nieuw voor mij...!

Ik geloof dat ik mij desondanks tóch maar ga afmelden; begin steeds meer jaloers op jou en jouw prestatie te worden...! ;-)

Ga door...!!
  6. Luc De Brandt:
    21 mei 2012
    Peter, hopelijk heb je kunnen genieten van de mooie gevel van de kathedraal en de prachtige glasramen ! Ik heb hiervan ook een mooi fotoalbum wat je kan bekijken via http://blog.seniorennet.be/champagne
  7. Sikko Hulzenga:
    He Peter,
    kijk ik net op uitzendinggemist: is er op zondagavond (23:00 uur) een programma (Kruispunt) over Caminogangers. Ook komende week! Leuk, mooie beelden. Leuke intervieuws wat mensen beweegt (met een RKK sausje). Je volgers krijgen zo ook een mooi beeld van je tocht! Beetje winderig in de Pyreneen. Maar dat duurt nog even. Gr. Sikko